شکستگی دندان در گربه ها

گربه ها به راحتی آسیب می بینند. اگر گربه شما دچار شکستگی دندان شد، مهم است که دندان در اسرع وقت ارزیابی شود. در این مقاله بیشتر در مورد دندان گربه و پوسیدگی دندان صحبت خواهیم کرد.

دندان های گربه ها از عاج یا استخوان و مینای دندان تشکیل شده است، در وسط دندان هسته دندان وجود دارد، پالپی که رگ های خونی و اعصاب در آن جریان دارند. شکستگی ها می توانند بسیار متفاوت به نظر برسند و بسته به اینکه چقدر قطعه شکسته شده است و اینکه آیا باعث نمایان شدن هسته دندان شده است یا خیر متفاوت است.

یکی از دلایل رایج شکستگی ها بازی با اشیاء سخت و اسباب بازی ها است و گربه ها گاهی اوقات اگر مثلاً از ارتفاع به پایین بپرند می توانند دندان های خود را بشکنند. همچنین بیماری هایی وجود دارند که مستعد شکستگی دندان ها هستند.

علائم شکستگی دندان

شکستگی ها اغلب فوراً مشاهده می شوند، به عنوان مثال، اگر گربه هنگام بازی به دندان های خود آسیب برساند. در برخی موارد، خون در ناحیه دهان و گردن دیده می شود. دندان شکسته درد دارد، اما این که چگونه به وضوح حیوان در درد به نظر می رسد، بسیار فردی است. گربه ها به ندرت غذا خوردن را متوقف می کنند، اغلب ممکن است فقط با طرف دیگر دهان را بجوند.

درمان شکستگی و آسیب دندان

دندان آسیب دیده باید در اسرع وقت برای ارزیابی نزد دامپزشک برده شود. اگر هسته دندان در اثر شکستگی دندان آشکار شود، باکتری ها می توانند از طریق آن وارد کانال ریشه شوند که می تواند منجر به عفونت، آبسه و آسیب به استخوان فک و سایر ساختارها شود. برای ارزیابی میزان آسیب باید از دندان رادیوگرافی گرفته شود و برای این منظور حیوان باید بیهوش شود. دندان آسیب دیده را می توان با برداشتن یا درمان ریشه درمان کرد. اگر آسیب سطحی باشد، در برخی موارد می توان دندان را ترمیم کرد. مهم نیست که کدام گزینه درمانی را انتخاب می کنید، این امر تحت بیهوشی اتفاق می افتد.

پیشگیری از آسیب دندان گربه

برای جلوگیری از آسیب های دندانی، ایده خوبی است که مطمئن شوید گربه شما با اشیاء نامناسب بازی نمی کند یا نمی جود. دندان های آنها باید روزانه مسواک زده شود. علاوه بر رعایت بهداشت دهان و دندان و بهداشت عمومی دندان و دهان، این یک راه خوب برای بررسی روزانه دندان های حیوان است تا بتوانید به سرعت متوجه هر گونه آسیبی شوید.