تغذیه خوکچه هندی

به خوکچه هندی چه غذایی بدهیم

غذای پلت شده با کیفیت بالا که به طور خاص برای خوکچه هندی فرموله شده و در مقادیر محدود (حدود ¼ فنجان در روز) ارائه می شود.

مقدار نامحدود یونجه (یونجه مانند باغی، جو دوسر یا یونجه علفزار)

یونجه حاوی مقادیر بیشتری کلسیم، چربی و پروتئین است و برای خوکچه های هندی جوان و در حال رشد و همچنین برای خوکچه های هندی شیرده و پرورش دهنده مناسب است، اما نباید به بزرگسالان داده شود مگر به عنوان یک درمان گاه به گاه. مصرف زیاد یونجه به بزرگسالان می تواند منجر به چاقی و ایجاد سنگ مثانه شود

سبزیجات و میوه ها به مقدار محدود

سبزیجات برگ دار و فلفل دلمه ای منابع عالی ویتامین C برای خوکچه هندی هستند. مقدار کمی از میوه های پر فیبر مانند سیب و گلابی نیز ممکن است گاهی اوقات به عنوان خوراکی داده شود. میوه های اضافی یا غذای پلت شده حاوی کربوهیدرات بیش از حد است و می تواند تعادل طبیعی باکتری ها را در دستگاه روده خوکچه هندی بر هم بزند. همچنین می تواند منجر به اسهال، نفخ و کاهش اشتها شود

از آنجایی که خوکچه هندی نمی تواند ویتامین C را در بدن خود بسازد، روزانه 30 تا 50 میلی گرم ویتامین C از غذای پلت شده با کیفیت بالا، مکمل های ویتامین C و سبزیجات سرشار از ویتامین C نیاز دارد.

آب تمیز، تازه، فیلتر شده و بدون کلر، که روزانه تعویض می شود، باید در یک بطری آب ارائه شود.

نکاتی که باید هنگام غذا دادن به خوکچه هندی به خاطر بسپارید:

غذای تازه، یونجه علف و آب باید روزانه ارائه شود و در طول روز در دسترس باشد.

سبزیجات تازه با مقادیر کمتر میوه را می توان روزانه داد اما نباید از 10 درصد کل رژیم غذایی آنها تجاوز کند

سبزیجات و میوه هایی که در عرض 10 ساعت مصرف نمی شوند باید دور ریخته شوند، در غیر این صورت ممکن است فاسد شوند و در صورت مصرف می توانند منبع عفونت باشند.

از دادن شکلات، کافئین خودداری کنید، زیرا این مواد برای خوکچه هندی سمی هستند و می توانند باعث بیماری های جدی و مرگ شوند. از مصرف شکر و غذاهای پرچرب پرهیز کنید، زیرا مجاری روده خوکچه هندی برای هضم این غذاها سازگار نیست.