9 حقیقت در مورد خرگوش ها
  1. مسن ترین خرگوش 18 ساله بود: " فلپسی" در اصل یک خرگوش وحشی بود. تحت مراقبت صاحبش ۱۸ سال و ۱۰ ماهه شد و به عنوان مسن ترین خرگوش وارد کتاب رکوردهای گینس شد.
  2. خرگوش ها می توانند گوش های خود را به طور مستقل در همه جهات حرکت دهند. خرگوش می تواند 360 درجه محیط خود را بدون نیاز به چرخاندن سر خود درک کند.
  3. خرگوش ها نمی توانند استفراغ کنند: ماهیچه های صاف مری اجازه حرکت فقط در یک جهت را می دهد. دانستن این موضوع بسیار مهم است، زیرا نیاز به یک رژیم غذایی متعادل را نشان می دهد.
  4. خرگوش ها می توانند در خانه تربیت شوند: می توانید این کار را با چند ترفند ساده انجام دهید. از آنجایی که خرگوش ها دوست دارند از چندین گوشه برای خود استفاده کنند، صاحبان آنها باید چندین توالت را بر اساس آن راه اندازی کنند.
  5. خرگوش ها می توانند بلند بپرند: در ژوئن 1997، "Mimrelund's Tösen" از دانمارک جهش 99.5 سانتی متری را انجام داد و در نتیجه به کتاب رکوردهای گینس پرش کرد.
  6. خرگوش ها می توانند از ترس بمیرند: در طبیعت، خرگوش ها متعلق به حیوانات غارت هستند. اینجاست که طبیعت وحشتناک آنها آن را توضیح می دهد. صداهای بلند، حرکات شدید ناگهانی می تواند باعث ترس شدید حیوان شود و منجر به حمله قلبی کشنده شود.
  7. دندان های خرگوش به طور مداوم رشد می کنند: این دندان های آسیاب هستند که تا آخر عمر رشد می کنند. دندان های جلویی تا 1.5-1.8 میلی متر در هفته رشد می کند. سایش دندان ها از طریق تعداد کافی حرکات ساییدن در حین ساییدن غذا صورت می گیرد. خوراک مناسب مانند چمن و یونجه، حرکات آسیاب کافی را تضمین می کند.
  8. خرگوش ها در سن 6-4 ماهگی می توانند تولید مثل کنند. با نژادهای بزرگتر، بلوغ جنسی دیرتر شروع می شود. صاحبانی که دوست دارند از فرزند آوری خرگوش خود دوری کنند، باید اجازه دهند خرگوش های آن به موقع عقیم شوند.
  9. خرگوش ها رفقای بسیار اجتماعی هستند: آنها یکدیگر را تمیز می کنند، با هم غذا می خورند و دوست دارند در کنار یکدیگر دراز بکشند.