چه زمانی توله سگ باید با سگ های دیگر ملاقات کند؟

چه زمانی توله سگ باید با سگ های دیگر ملاقات کند؟

در گذشته توصیه می شد که تقریباً صبر کنید. 2 هفته پس از دومین واکسن اولیه قبل از اینکه توله سگ مجبور به ملاقات با سگ های دیگر شود. اکنون در مورد نیازهای اجتماعی توله سگ بیشتر می  دانیم و می دانید که برای توله سگ بسیار مهم است که قبل از 16 هفتگی با سگ های مختلف (دوستانه) تماس داشته باشد و در محیط های مختلف باشد. توله سگ هایی که "برای دیدن " بیرون نرفته اند و قبل از 16 هفتگی چیزهای طبیعی را یاد گرفته اند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به انواع مختلف مشکلات رفتاری هستند.

بعد از اولین واکسیناسیون اولیه

توصیه می شود که توله سگ باید 2 هفته بعد از  اولین واکسن اولیه خود (معمولاً در 8 هفتگی تزریق می شود) با سگ های بزرگتر رابطه دوستانه برقرار کند.

اگر به تازگی از توله سگ سرپرستی می کنید و واکسیناسیون انجام نداده اید ، همین الان از سامانه دامپزشک کمک بگیر تا با اطمینان کامل خدمات پت شما در منزل با بالاترین امنیت از لحاظ بیماری ها انجام شود .(بر روی کلمه واکسیناسیون بزنید )

اجتماعی شدن مهم است، اما با سگ های مناسب

توله ها را باید همیشه در نظر داشت تا تحت فشار یکدیگر قرار نگیرند و توله ها فرصت رفتار سرزده یا نامناسب با یکدیگر را نداشته باشند. اگر بتوانید فردی را در حلقه دوستان خود یا برای آموزش توله سگ پیدا کنید که توله های همسن یا یک سگ بالغ آرام داشته باشد، بهتر است. شما نباید اجازه دهید توله سگ ها در پارک های عمومی سگ ها بازی کنند ، تا حدی به این دلیل که خطر عفونت بیشتر است، اما همچنین به این دلیل که سگ های دیگر را در پارک سگ نمی شناسید، در صورتی که توله ها باید تجربه ناخوشایندی با سگ دیگری نداشته باشند.

آموزش زیست محیطی - حداقل به همان اندازه مهم است

همچنین خوب است اگر به توله سگ فرصت داده شد تا زمانی که هنوز کوچک است کارهای مختلفی را انجام دهد، به عنوان مثال. تلاش برای سوار شدن به ماشین، نشستن روی نیمکت در خیابان و نگاه کردن به عابران و غیره. به این آموزش محیط زیست می گویند و معلوم است که توله سگ هایی که آموزش کامل محیطی (در شرایط کنترل شده و ایمن) را دیده اند. بدون توجه به اینکه کجا هستند، در بزرگسالی شانس بیشتری برای آرام شدن و ایمن بودن دارند.

اگر نگران حیوان خانگی خود هستید؟ همیشه با دامپزشک تماس بگیرید!

در سامانه دامپزشک همیشه می توانید برای ارزیابی اولیه حیوان خود کمک بگیرید. مشاوره، درمان یا ارجاع از یک دامپزشک با تجربه از طریق مشاوره جامع و کامل در اینجا تجربه کنید برای دریافت مشاوره همین الان روی کلمه مشاوره بزن و دکتر حیوان خانگی خودتون رو انتخاب کنید یا با شماره 02128426719  تماس بگیرید.