3 نژاد پرفعالیت در سگ ها

بخشی مهمی از ویژگی های یک والدین مطلوب حیوان خانگی این است که حیوان خانگی را متناسب با سبک زندگی و انرژی خود انتخاب کنید.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، برخی از نژادهای سگ بسیار با روحیه و با انگیزه هستند و به همان اندازه صاحب دارای انرژی می خواهند.

برخی از سگ های معروف مانند لابرادور رتریور و بوردر کولی وجود دارند که ذاتاً بسیار باهوش و پرانرژی هستند. اگر قصد دارید یکی از این نژادها را بپذیرید، مطمئن شوید که می توانید سطح انرژی آنها را در طول روز برآورده کنید.

بوردر کالی :

بوردر کالی یک نژاد بسیار باهوش است که به چابکی و انرژی بالایش شناخته شده است. بوردر کولی‌ها ورزش‌ کردن را دوست دارند و بیشتر روز خود را به بازی، پریدن و جست و خیز می‌گذرانند.

آنها عاشق انجام فعالیت های بدنی هستند و پس از صرف یک ساعت ورزش، باز هم تمایل به جست و خیز دارند.

اگر اهل ورزش و فعالیت در فضای باز هستید، به خانواده خود یک بوردر کالی اضافه کنید. به عنوان والدین حیوان خانگی، می توانید زمان استراحت و ماجراجویی خود را با سگ خود به اشتراک بگذارید. این مطمئناً به زندگی هر دوی شما هیجان و لذت می بخشد.

گلدن رتریور :

گلدن رتریورها به دلیل اینکه یک نژاد محبوب نزد خانواده ها می باشند، مشهور هستند. زیرا آنها همراهان خوبی هستند. گلدن رتریور ممکن است یک سگ خانوادگی باشد، اما این بدان معنا نیست که تمام روز در رختخواب بماند و فعالیت نداشته باشد.

گلدن ها یک نژاد فعال هستند که حداقل به یک ساعت ورزش در طول روز نیاز دارند. نه تنها این، بلکه آنها در ماجراجویی های فضای باز مانند پیاده روی، دویدن و برخی ورزش های آبی نیز در کنار شما شرکت می کنند.

اگر شما عاشق پیاده روی یا ورزش های آبی هستید، گلدن رتریور یک نژاد عالی و مطلوب برای شماست. از انرژی و اشتیاق فراوان آنها برای ورزش و ماجراجویی لذت خواهید برد.

گلدن رتریورها همچنین می توانند از زندگی در آپارتمان با شما لذت ببرند، اگر آنها را به طور منظم برای ورزش و تحرک بیرون ببرید.

هاسکی سیبری :

هاسکی سیبری یک نژاد سگ قدرتمند با انرژی بالا می باشد. آنها با سایر نژادها متفاوت هستند زیرا برای استقامت بالا تمایز یافته اند. آنها عاشق انجام تمرینات پر انرژی، پیاده روی، دویدن های طولانی هستند.

اگر شما ماجراجو هستید و دوست دارید بیشتر وقت خود را در خارج از منزل بگذرانید، می توانید یک همدم ماجراجو همانند هاسکی سیبری داشته باشید. او با بالاترین سطح انرژی  بازی می کند و با شما و سگ های دیگر معاشرت می کند.

برای مراقبت ایمن از هاسکی سیبری، مطمئن شوید که یک حیاط بزرگ با یک حصار خوب در اطراف آن دارید. آنها یکی از بهترین نژاد ها در فرار کردن هستند، بنابراین نمی توانید کورکورانه به آنها اعتماد کنید.