خطرات تابستانی برای گربه ها

تابستان فصلی است که اغلب افراد و حیوانات خانگی زمان بیشتری را در بیرون از خانه صرف می کنند. با این حال، این اتفاق برای گربه ها می تواند چندین خطر به همراه داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، در این مقاله می توانید از این خطرات  مطلع شوید، نحوه ی  پیشگیری از آن ها را بیاموزید و بدانید که در صورت وقوع حادثه چه باید انجام دهید!

کنه ها :

با افزایش روزافزون هوای گرم در تابستان ، کنه ها به یک نگرانی دائمی برای صاحبان حیوانات خانگی تبدیل می شوند. نیش کنه می تواند باعث تحریک یا عفونت موضعی شود. این نیش ها همچنین می توانند بیماری را از حیوانی به حیوان دیگر منتقل کنند.

اگرچه بیماری های منتقله از طریق کنه در گربه ها رایج نیستند، اما  آنها می توانند کنه ها را با انسان و سگ در تماس قرار دهند. با استفاده از داروهای پیشگیری کننده از کنه برای گربه می توانید از خانواده و سایر حیوانات خانگی خود در برابر کنه ها محافظت کنید.

نیش حشرات :

نیش حشرات مانند پشه، زنبور و مورچه به ندرت گربه را بیمار می کند، اما می تواند باعث تحریک و خارش و ایجاد التهاب شود. گزیدگی در اطراف سر و گردن ممکن است منجر به تورم شود که می تواند باعث مشکلات تنفسی گردد. اگر گربه شما پس از نیش خوردن ضعیف یا بی حال شد، در تنفس مشکل داشت یا علائم دیگری را مشاهده کردید، حتما از دامپزشک کمک فوری بگیرید.

زخم ها :

زخم ها و خراش های کوچک را اغلب می توان در خانه درمان کرد، در حالی که زخم های بزرگ یا عمیق معمولاً باید توسط دامپزشک درمان شوند. در فصل تابستان به شدت مراقب محل زخم های حیوان خانگی خود باشید تا از آلودگی های بیشتر در محل زخم جلوگیری نمایید.

 

آفتاب سوختگی :

مانند انسان، گربه ها نیز ممکن است از آفتاب سوختگی رنج ببرند. گربه‌های با پوست نازک و همچنین گربه‌هایی که پوست صورتی دارند، در معرض بیشترین خطر قرار دارند. پوست صورتی حاوی کمترین رنگدانه محافظ ملانین است،  بنابراین نسبت به تابش خورشید حساس تر است. گربه ها نیز مانند انسان ها در صورت قرار گرفتن مکرر در معرض نور خورشید ممکن است در معرض خطر ابتلا به سرطان پوست باشند.

علائم آفتاب سوختگی شامل زخم، قرمزی یا تاول زدن پوست است. مناطقی که بیشتر در معرض سوزش هستند نوک گوش، اطراف چشم، بینی و روی شکم هستند.

اگر گربه شما آفتاب سوخته است، سعی کنید علائم را با شستشوی ناحیه با آب خنک یا نگه داشتن یک پارچه مرطوب خنک در برابر نواحی آسیب دیده کاهش دهید. گربه نباید ناحیه سوخته را خراش دهد یا لیس بزند، زیرا این امر می تواند باعث التهاب بیشتر و عفونت های پوستی ثانویه شود.

کک :

کک به ندرت خطرناک است اما می تواند برای گربه ها دردسرساز باشد. کک ماده بالغ برای تخم گذاری در محیط به سراغ میزبان واسط خود یعنی حیوان خانگی شما می رود.

کک ها می تواند باعث خارش شدید و مشکلات پوستی مانند ریزش مو، شوره سر و بثورات پوستی شوند. این اتفاقات معمولاً در قسمت پایین کمر، پهلوها و ناحیه دم رخ می دهند. برخی از گربه ها نیز به بزاق کک آلرژی دارند که این امر به نام درماتیت آلرژی کک (FAD) شناخته می شود. این گربه‌ها شدیدتر تحت تأثیر کک ها قرار می‌گیرند و احتمالاً به درمان توسط دامپزشک نیاز دارند.

سامانه دامپزشک یک مرکز دامپزشکی آنلاین جهت خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد که در هر ساعت از شبانه روز امکان مشاوره تلفنی را برای شما فراهم کرده و همچنین خدماتی مانند واکسیناسیون ، انگل تراپی ، ویزیت عمومی ، ادامه درمان و پانسمان و بسیاری دیگر از خدمات درمانی را در منزل بدون هزینه ایاب و ذهاب انجام می دهد تا علاوه بر صرفه جویی در هزینه و زمان شما سلامت حیوانات خانگی شما کمتر در خطر باشد .