مصرف پروبیوتیک در حیوانات خانگی

می دانیم که هر فرد یک میکروبیوم زنده متشکل از میلیون ها باکتری در درون بدن خود دارد که در دستگاه گوارش آن فرد ساکن هستند. این باکتری ها در معده، روده کوچک و روده بزرگ زندگی می کنند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک" ، حجم زیادی از توجه و تحقیقات علمی دامپزشکان حول محور این باکتری ها (چه در انسان و چه در حیوانات) متمرکز شده است. مطالعات انسانی در مقیاس بزرگ نشان داده است که ما مجموعه ای منحصر به فرد از باکتری های مفید در درون خود داریم و داده های اخیر نشان می دهد که جمعیت های مختلف باکتری می توانند بر وزن و هضم غذا تأثیر بگذارند.

علاوه بر این، در بیماری هایی که هر کدام یک  قسمت از دستگاه گوارش را تحت تأثیر قرار می دهند مانند اسهال، این باکتری ها می توانند دستخوش تغییرات شوند. به نظر می رسد توانایی باکتری ها در بهبودی بر بهبودی کلی بیمار نیز تأثیر می گذارد.

استفاده از پروبیوتیک ها در حیوانات خانگی :

آزمایشات بالینی صورت گرفته برای حیوانات خانگی حاکی از آنست که پروبیوتیک ها در موارد اسهال حاد بسیار مفید هستند. پروبیوتیک ها زمان بهبودی را در موارد ساده و بدون عارضه اسهال در گربه ها و سگ ها بهبود می بخشند.

پروبیوتیک ها همچنین در مدیریت وزن و بیماری های دندانی در حیوانات خانگی پیشنهاد شده اند،

 

پری بیوتیک ها در مقابل پروبیوتیک ها- تفاوت چیست؟

پروبیوتیک ها باکتری های حقیقی هستند که در دستگاه گوارش هر فرد زندگی می کنند.

در همین حال، پری بیوتیک ها غذاها یا مواد مغذی غیرقابل هضم هستند که باعث رشد یا فعالیت باکتری های مفید می شوند.

به نظر می رسد پروبیوتیک ها عوارض جانبی جدی ندارند و در اکثر حیوانات به خوبی تحمل می شوند.

مهم است که به یاد داشته باشید که انواع مختلفی از پروبیوتیک ها وجود دارد. این محصولات حاوی میکروب ها، ترکیبات و غلظت های متنوعی هستند. همچنین شایان ذکر است که پروبیوتیک ها محصولات دارویی محسوب نمی شوند و توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تنظیم نمی شوند.

محصولات تجاری پروبیوتیک ها باید شامل باکتری های  Enterococcus faecium و Lactobacillus acidophilus باشد. البته باید توجه داشت که سویه های مختلفی از هر یک از این باکتری ها وجود دارد.

سامانه دامپزشک یک مرکز دامپزشکی آنلاین جهت خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد که در هر ساعت از شبانه روز امکان مشاوره تلفنی را برای شما فراهم کرده و همچنین خدماتی مانند واکسیناسیون ، انگل تراپی ، ویزیت عمومی ، ادامه درمان و پانسمان و بسیاری دیگر از خدمات درمانی را در منزل بدون هزینه ایاب و ذهاب انجام می دهد تا علاوه بر صرفه جویی در هزینه و زمان شما سلامت حیوانات خانگی شما کمتر در خطر باشد .