خراشیدن مبلمان توسط گربه ها

بسیاری از گربه ها در هماهنگی کامل با محیط اطراف خود زندگی می کنند. اما برخی از آن ها مبل ها را با پنجه خود می خراشند، از پرده ها بالا می روند و حتی  روی مبلمان خانه و بیرون از ظرف خاک خود دفع ادرار می کنند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک" ، درک این نکته مهم است که آگاه باشید که گربه شما از روی کینه این اعمال را انجام نمی دهد، بلکه فقط رفتارهای طبیعی گربه سانان، هر چند نادرست را از خود نشان می دهد.

چرا گربه من مبلمان خانه را چنگ می زند؟

گربه ها برای شکار و بالا رفتن از مکان های مختلف به پنجه های خود نیاز دارند. اگرچه گربه‌های خانگی در محیط منزل نیازی به شکار ندارند، اما این غریزه‌ای است که با آن ها همراه است.

گربه ها با کشیدن پنجه های جلویی خود به سمت پایین، روی سطح افقی یا عمودی، خراش ایجاد میکنند. این عمل که به آن استروپینگ گفته می شود، پوسته بیرونی پنجه را شل می کند و از بین می برد و یک سطح تیز جدید در زیر آن نمایان می شود.

اما متأسفانه، با این کار طولی نمی کشد که مبلمان شما ویران شده به نظر می رسد. بنابراین مهم است که یک جایگزین مناسب از روز اول ارائه دهید! اسباب بازی های مخصوص خراشیدن گربه ها برای این کار ایده آل است.

 

نحوه انتخاب وسیله ی مناسب خراشیدن برای گربه ها :

1- به خاطر داشته باشید که گربه ها زمانی که بر روی پاهای خود می ایستند قدشان بلندتر از حالت عادی می شود. وسیله ای که برای خراشیدنشان خریداری می کنید باید حداقل 1 متر ارتفاع داشته باشد.

2- برخی از این اسباب بازی ها شبیه درختانی هستند که قسمت های مختلف زیادی برای خواب و بازی دارند.

3- وسیله ی خراشیدنی تهیه کنید که بخش عمودی و افقی داشته باشد.

4- وسیله ی خراشیدن را نزدیک یک پنجره با نمای بیرون قرار دهید.

5- این وسیله باید به اندازه کافی محکم باشد تا بتواند در برابر آسیب هایی که گربه به آن وارد می کند، مقاومت کند!

برای جلوگیری از خراشیدن مبلمان خانه خود، می‌توانید با ایجاد یک صدای ناپسند گربه‌تان را از پنجه زدن منصرف کنید و آن‌ها را به آرامی از روی وسایلتان جدا کنید. جایگزین دیگر استفاده از چسب دو طرفه برای ناحیه ای است که گربه شما علاقه به خراشیدنش دارد.

شما می توانید همین الان برای کوتاهی ناخن گربه های دوست داشتنیتون با شماره 02128426719 تماس بگیرید تا همکاران ما در اسرع وقت برای خدمت گذاری حاضر شوند .