انتخاب اسباب بازی مناسب برای حیوان خانگی خود

برای حیوانات خانگی اسباب بازی های بسیار متنوعی طراحی و ساخته شده است و هر کدام ویژگی های مختص به خودشان را دارند، اما یک چیزی که در مورد همه ی آن یکسان است این است که آنها باید ایمن باشند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"،  اسباب‌بازی‌هایی که خیلی کوچک هستند یا قطعات کوچکی دارند که به راحتی جویده می‌شوند، می‌توانند یک خطر بالقوه جهت خفگی و انسداد روده ی حیوان خانگی شما باشند.

حتماً برچسب محصول را بررسی کنید تا متوجه شوید که اسباب بازی که خریداری می نمایید مناسب حیوان خانگی شما می باشد یا خیر.

اسباب‌بازی‌ها یا استخوان‌هایی که از موادی ساخته شده‌اند که ممکن است شکسته شوند یا به قطعات کوچک و تیز تبدیل شوند، بسیار نگران‌کننده هستند. تکه های شکسته می توانند در گلو گیر کنند یا در صورت بلعیده شدن، به طور بالقوه سبب جراحت معده یا روده شوند.

اسباب‌بازی‌هایی مانند حیوانات عروسکی یا توپ‌ها اغلب درونشان توسط یکسری مواد شیمیایی پر شده است. این اسباب‌بازی‌ها بسیار محبوب هستند، اما اگر توله سگ شما رفتار تهاجمی دارد، هرگز نباید با این نوع اسباب بازی تنها بماند.

اسباب بازی های مناسب توله سگ های کوچک :

شما به راحتی می توانید با گرفتن یک اسباب بازی طنابی (از نوع گره دار)، خیس کردن آن در آب یا آب مرغ، و سپس فریز کردن آن، یک اسباب بازی عالی برای توله سگ های خود که در حال دندان درآوردن هستند یا درد دندان دارند، درست کنید. ممکن است لازم باشد کمی کره بادام زمینی روی آن بمالید تا سگ شما جویدن را شروع کند، اما وقتی این کار را انجام دهند، متوجه خواهند شد که در واقع به بی حس شدن لثه ها و کاهش برخی از ناراحتی های دندان درآوردن خود کمک می کنند.

 

پازل های غذایی :

پازل های غذایی برای تقویت هوش محیطی سگ ها به خصوص توله سگ ها بسیار مناسب هستند و اگر ویژگی "انطباق پذیری" داشته باشند بسیار کاربری می شوند. برای کمک به جلب توجه سگ، پازل غذا یا اسباب بازی باید در ابتدا کمی ساده باشد. از آنجایی که توله سگ یاد می‌گیرد که چگونه می‌تواند غذا یا جایزه را بیرون بیاورد، باید این پازل یا اسباب بازی توانایی سخت‌تر شدن در آن وجود داشته باشد.

اول ایمنی!

اسباب‌بازی‌های ایمن و با اندازه مناسب بخش مهمی از یادگیری محیطی توله سگ شما را تشکیل می دهند. اگر سوال یا نگرانی در مورد اسباب بازی هایی دارید که توله سگ شما آنها را می جود یا با آنها بازی می کند، می توانید با دامپزشکان وبسایت ما در این  مشورت کنید.