دلایل اصلی نابینایی در سگ سانان چیست؟

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، دکتر رن افری ، دامپزشک و متخصص بیماری های چشم، در گفتگوی اختصاصی خود، مهمترین مشکلات مرتبط با چشم در سگ سانان را به شرح ذیل طبقه بندی نمود.

گلوکوم :با بهبود درک ما از پاتوژنز آسیب به شبکیه و عصب بینایی، مکانیسم رخداد این بیماری مشخص شده است. محققین بر این باورند که با افزایش فشار داخل چشم(IOP)، اختلالاتی در عملکرد طبیعی چشم این حیوانات ایجاد میگردد. IOP ماحصل تعادل مابین میزان تولید و دفع مایع درونی چشم است. از سوی دیگر، در هنگام رخداد گلوکوم، این عملکرد مختل میگردد.

 

خشکی چشم: اشک نقش مهمی را در حفاظت از سلامت سطوح چشم ایفا می نماید. از جمله شایع ترین علل کمبود اشک ، کاهش تولید آن میباشد که منجر به رخداد التهاب ملتحمه میشود. این مشکل را متخصصین با نام KCS یا خشکی چشم می شناسند. ارزیابی های صورت پذیرفته حاکی از آن دارد که بیش از 1.5 درصد از جمعیت سگ های موجود در ایالات متحده با این مشکل درگیر هستند.

دکتر رن افری ادامه داد: "آناتومی مطلوب پلک بایستی به گونه ایی باشد که سبب محافظت از کره چشم و توزیع اشک در سطح آن گردد."

این دامپزشک و متخصص بیماری های چشم در پایان یادآور شد که انتخاب روش جراحی جهت اصلاح آنتروپین به مواردی چون نژاد،بلوغ صورت،مکانیسم،شدت و موقعیت ناهنجاری پلک بستگی دارد.