انتقال آناپلاسموز در سگ ها بوسیله ی کنه ها

آناپلاسموز یکی از بیماری هایی است که توسط کنه به سگ ها منتقل می شود. سگ ها، انسان ها و حتی برخی از حیوانات مزرعه همگی می توانند به این بیماری مبتلا شوند و متأسفانه به نظر می رسد که شیوع آن در حال افزایش است.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک" ، Anaplasmosis phagocytophilum، میکروارگانیسمی است که باعث آناپلاسموز می شود. این همان کنه حامل باکتری مسئول ایجاد بیماری لایم است.

 

علائم آناپلاسموز در سگ ها :

همه سگ های آلوده به آناپلاسموز علائم را نشان نمی دهند. با این حال، شایع ترین علائم (که معمولا یک یا دو هفته پس از گزش کنه رخ می دهد) شامل علائم آنفولانزا است. سایر علائم احتمالی عفونت آناپلاسموز عبارتند از:

 

1- بی حالی

2- درد مفاصل یا عدم تمایل به حرکت

3- ناراحتی عمومی

4- تب

5- بی اشتهایی

6- لنگیدن

7- استفراغ و یا اسهال

8- خونریزی بینی

 

 

پیشگیری از آناپلاسموز در سگ ها :

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. بهترین راه برای جلوگیری از بیماری های منتقله از طریق کنه مانند آناپلاسموز، استفاده از داروهای پیشگیری کننده از کک و کنه توصیه شده توسط دامپزشک در تمام طول سال می باشد. همچنین می توانید با اجتناب از پیاده روی در مناطقی که احتمال وجود کنه وجود دارد، خطر ابتلا به آناپلاسموز سگ خود را کاهش دهید.

اگر نگران این هستید که سگتان هر یک از این علائم را تجربه کند، همیشه برای مشاوره با دامپزشکان وبسایت دامپزشک تماس بگیرید.