همه چیز در رابطه با میکروچیپ حیوانات همراه!

بیش از 30 سال است که دامپزشکان پیشنهاد می کنند که از میکروچیپ ها برای حیوان خانگی خود جهت افزایش ایمنی آن ها استفاده نمایید. اما در واقع این میکروچیپ ها چیست؟ آیا آنها امن هستند؟

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، میکروچیپ یک نشانگر است که در حدود اندازه یک دانه برنج با یک شماره شناسایی منحصر به فرد است. می توان آن را با استفاده از یک شناساگر میکروچیپ، اسکن کرد و اطلاعات حیوان خانگی و صاحبش را به نمایش گذاشت.

این شماره شناسایی، حاوی اطلاعات مهمی شامل نام و نام خانوادگی، آدرس، شماره تلفن و توضیحی از حیوان خانگی شما می باشد. یا شما یا کلینیک دامپزشکی که میکروچیپ را تزریق می کند باید این اطلاعات را به ثبت برساند و هر بار که شماره تلفن یا سایر اطلاعات خود را تغییر می دهید، باید این اطلاعات را به روز کنید.

میکروچیپ یک وسیله شناسایی است، نه یک ردیاب GPS، و متأسفانه نمی توان از آن برای یافتن حیوان خانگی گمشده استفاده کرد.

 

آیا میکروچیپ ها ایمن هستند؟

میکروچیپ به اندازه کافی کوچک است که می تواند از سوزن بزرگی که به طور خاص برای این منظور ساخته شده است عبور کند.

کاشت میکروچیپ همانند تزریق دارو است و می توان آن را روی حیوانات هوشیار انجام داد.

میکروچیپ در قسمت "اسکروف" یا ناحیه ای از پوست اضافی در پشت گردن قرار می گیرد. نیازی به بسته شدن محل با بخیه نیست.

 

کمتر از 0.01٪ از حیوانات عوارض جانبی ناشی از میکروچیپ را تجربه می کنند. از بین این واکنش ها، جابه جایی میکروچیپ از محل کاشت اصلی آن شایع ترین مشکل گزارش شده است. مشکلات دیگری از جمله نارسایی میکروچیپ، ریزش مو، عفونت خفیف و تورم در تعداد بسیار کمتری از حیوانات گزارش شده است.

میکروچیپ ها به مکان یابی حیوانات خانگی گمشده کمک می کنند. هرکسی که حیوان گمشده ای پیدا کند می تواند میکروچیپ را اسکن کند، با صاحبش تماس بگیرد و حیوان خانگی را به صاحبینش باز گرداند.

کلیه کلینیک های دامپزشکی، پناهگاه های حیوانات و بسیاری از حوزه های قضایی پلیس دارای اسکنر میکروچیپ هستند.

مطالعه بیش از 7،700 حیوان ولگرد در پناهگاه های حیوانات نشان داد که سگ هایی که دارای میکروچیپ هستند بیش از دو برابر احتمال دارد که به صاحبان خود بازگردند.

میکروچیپ راهی برای شناسایی دائمی مالکیت حیوان خانگی شما برای اهداف قانونی یا سفرهای بین المللی نیز می باشد. در حقیقت، بسیاری از کشورها برای ورود حیوان خانگی شما به آن کشور، نیاز به  وجود میکروچیپ دارند.