رژیم غذایی مناسب برای طوطی ها

طوطی‌ها پرندگان بسیار حساسی هستند که باید رژیم غذایی خاصی برای آن‌ها در نظر گرفته شود. همچنین رژیم غذایی هر نژاد از طوطی‌ها با دیگری فرق دارد. در این مقاله با ما همراه باشید تا در درمورد غذاهای سالم و مناسب برای طوطی‌ها اطلاعات کامل و جامعی را به شما عزیزان ارائه دهیم.

 بدون‌شک هر فردی  دوست دارد تا پرنده خانگی او سالیان زیادی عمر کرده و در کنارش باشد. این ‌موضوع تنها با سبک زندگی سالم و مراقبت‌های ویژه از پرنده امکان‌پذیر است. طوطی‌ها یکی از زیباترین پرندگان زینتی بوده که طرف‌داران زیادی دارند. چنانچه می‌خواهید سالیان زیادی از این موجودات زیبا و جذاب مراقبت کنید، لازم است تا از همه نظر به ‌سلامتی آن‌ها اهمیت بدهید.

اهمیت رژیم غذایی سالم برای طوطی‌ها

همان طور که در ابتدای مطلب نیز گفته شد، طوطی‌ها ازجمله پرطرفدارترین پرندگان خانگی هستند، که می‌توانند به‌خوبی رفتارهای افراد را آنالیز کنند. یکی از مواردی که شما باید در رژیم غذایی این پرندگان به آن توجه کنید، انتخاب ظرف غذای مناسب می‌باشد. همچنین شما می‌توانید برای افزایش جذابیت غذا، برای طوطی‌ها آن‌ را با آجیل‌ها و میوه‌های متناسب با بدن آن‌ها تزئین کنید؛ این کار باعث شده تا طوطی اشتهای بیشتری برای خوردن غذا داشته باشد.

مطالب مرتبط : آموزش طوطی های خانگی

میوه برای طوطی ها زینتی

 یکی دیگر از نکاتی که شما باید در صدد تهیه یک غذای سالم برای طوطی‌ها به آن توجه کنید، درست کردن و مخلوطی از میوه‌ها و یخ است. طوطی‌ها علاقه خاصی به میوه‌های خنک دارد و این کار باعث شده تا آن‌ها تمایل بیشتری به خوردن غذا داشته باشندو از طرفی خوردن میوه برای آن‌ها برای سلامت بدن آن‌ها کاملاً الزامی است.

استفاده از غلات برای طوطی

 لقمه کردن غذاها نیز برای طوطی بسیار جذاب بوده و او را به خوردن غذا  ترغیب می‌کند. شما می‌توانید غذای سالمی را که برای این پرنده در نظر گرفته‌اید، در یک تکه نان کوچک گندم پیچیده و به او بدهید.

آجیل

لازم است بدانید که طوطی‌ها علاقه زیادی به آجیل و میوه‌هایی همانند نارگیل دارند. بنابراین از قرار دادن این مواد غذایی در رژیم غذایی در رژیم آن‌ها هرگز غافل نشوید.

سبزیجات

 سبزیجاتی همانند هویج، کاهو و یا فلفل دلمه‌ای نیز می‌تواند از جمله غذا مواد غذایی مفید برای طوطی‌ها باشد. اگر می‌خواهید طوطی شما با اشتها غذا بخورد و از غذای خود لذت ببرد، بهتر است که او در زمان خوردن او را همراهی کنید، شما می‌توانید از مقدار بسیار کمی گوشت نیز در رژیم غذایی طوطی‌ها استفاده کنید.

چنانچه در مورد رژیم غذایی پرندگان خانگی اطلاعات کافی ندارید می‌توانید از خدمات دامپزشکی آنلاین مجموعه ما بهره‌مند شوید.

بهترین غذا برای طوطی چیست؟

 لازم است بدانید که اصلی‌ترین و مفیدترین غذایی که شما می‌توانید برای طوطی ها در نظر بگیرید، دانه‌های روغنی همانند تخم آفتاب‌گردان می‌باشد. این پرندگان علاقه بسیار شدیدی به تخمه آفتاب‌گردان دارند. اگر توصیه می‌شود قبل ‌از خوراندن تخم به تخمه آفتاب‌گردان به آن‌ها برای مدت‌زمان کوتاهی تخمه‌ها را در آب ولرم قرار بدهید، تا جوانه بزند. این کار باعث شده تا تخم برای سلامت طوطی بدن طوطی مفیدتر واقع شود.

میوه‌های مفید برای طوطی‌ها

شما باید نسبت‌به مواد غذایی به‌خصوص میوه‌هایی که به طوطی خود می‌دهید، آگاه باشید. چراکه دسته‌ای از میوه‌ها ممکن است برای بدن این پرنده نامناسب بوده و به‌سلامت او آسیب برساند. ازجمله میوه‌هایی که شما مجاز هستید به طوطی خود بدهید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. هلو
  2. انار
  3. انبه
  4. انگور
  5. مرکبات
  6. موز
  7. سیب

شما می‌توانید در هر یک از موارد بالا را در رژیم غذایی پرنده خود قرار بدهید.

چه غذاهایی برای طوطی‌ها نامناسب است؟

حال که تا حدودی با رژیم غذایی مناسب برای طوطی‌ها آشنا شدید، لازم اسا غذاهایی که برای آن‌ها غیرمجاز است را نیز به شما معرفی کنیم. غذاهای ممنوع برای طوطی‌ها عبارت‌اند از:

  • غذاهای بسیار چرب
  • غذاهای شور
  • سرخ‌کردنی‌ها
  • نوشیدنی های کافئین‌دار
  • الکل

شما می‌توانید برای بهره‌مندی از خدمات دامپزشکی در منزل و درمان حیوانات خانگی خود با کارشناسان مجموعه ما در تماس باشید.