علت پرخاشگری گربه ها چیست؟

اگر شما نیز برای رفع چنین مشکلی راه‌حلی ندارید و نمی‌دانید باید چه کار کنید،  پیشنهاد می‌شود که حتما در ادامه با ما همراه باشید.

بررسی دلایل پرخاشگری گربه‌ها

در برخی اوقات ممکن است که گربه‌ها کنترل رفتاری خود را ازدست ‌داده و دربرابر همنوعان و یا انسان‌ها رفتارهای عجیبی را از خود نشان دهند. وجود پرخاشگری در رفتار گربه بنا به دلایل مختلفی است؛ که تعدادی از این دلایل جزئی بوده و شما می‌توانید با چند راه ‌حل ساده آن را رفع کنید. اما دلایل دیگر تنها با مراجعه به یک دامپزشک در محل و یا بهره‌مندی از خدمات دام‌پزشکی در منزل قابل‌حل می‌باشد.

 از جمله دلایل اصلی تغییر رفتار در گربه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بیماری گربه‌ها

 در اکثر اوقات دلیل عصبانیت گربه‌ها وجود بیماری خاصی در بدن آن‌ها است. ازجمله بیماری‌هایی که باعث شده تا خلق‌وخوی خوی گربه تغییر کند، می‌توان به افزایش و یا کاهش هورمون‌ها اشاره کرد.  در چنین شرایطی ممکن است که گربه از دردی رنج ببرد و یا یکی از اندام‌های بدن او دچار آسیب شده باشد. گربه در صورت داشتن این شرایط پرخاش‌گری کرده و رفتارهای عجیبی را از خود نشان می‌دهد.

 

 البته در برخی اوقات نیز پرخاشگری گربه مشکلات جسمانی مربوط نبوده و ناشی از اختلالات روانی است. شما باید برای حل مشکل در ابتدا مراکز دام‌پزشکی تماس برقرار کرده  یا یک دکتر دامپزشک آنلاین مشورت کنید. درصورتی‌ که نتوانستید راه‌حل مشکل گربه خانگی خود را بیابید، بایستی هرچه سریع‌تر به نزدیک‌ترین دامپزشکی محل خود مراجعه کنید.

مطالب مرتبط : خطرات تابستانی برای گربه ها

ترس گربه‌ها

 یکی دیگر از دلایل پرخاشگری گربه‌ها ترس است. ممکن است شما در یک بازه زمانی حیوان خانگی خود را تنها در خانه گذاشته باشید که او موضوع باعث اضطراب و ترس در او شده‌است. لازم است بدانید که گربه‌ها از صدای همانند رعد و برق وحشت شدیدی دارند. همین ترس در آن‌ها باعث شده تا رفتار آن‌ها تغییر کرده و پرخاش کنند.

حفاظت از قلمرو

یکی دیگر از علل پرخاشگری گربه‌ها ورود به قلمرو آن‌ها می‌باشد. در واقع ممکن است که گربه در کنار شما احساس خوبی نداشته و یا شما با آوردن آوردن یک حیوان جدید به خانه حس بدی را به او منتقل کنید. در چنین شرایطی گربه رفتارهای غیرمعمولی را از خود نشان می‌دهد. در ادامه با ما همراه باشید تا در خصوص درمان پرخاشگری در گربه‌های خانگی توضیحات مفیدی را به شما عزیزان ارائه دهیم.

چگونه می‌توان پرخاشگری گربه‌ها را درمان کرد ؟

 در وهله اول شما باید به ‌دنبال دلیل پرخاشگری گربه‌ها باشید. به‌ بیان ‌دیگر باید بدانید که چه چیزی باعث آزار او شده که چنین رفتاری را از خود نشان می‌دهد. اگر مربوط به مسائل پزشکی است، باید بیماری را بیابید. یا اگر دلیل پرخاش‌گری و ترس است، باید عامل ترس و آن را پیدا کنید. اما پیشنهاد ما به شما این است که تا حد امکان حتما از یک دام‌پزشک کمک بخواهید. در سراسر کشور مراکز متعددی هستند، که شما می‌توانید جهت دریافت خدمات دام‌پزشکی آنلاین گربه به آن‌ها مراجعه کنید. همچنین اگر شرایط مراجعه به کلینیک‌ها را ندارید، می‌توانید دام‌پزشکی در منزل را انتخاب کنید. تا پزشک به منزل شما مراجعه کرده و نصب مراحل درمان گربه را آغاز کند.

چگونه می‌توان از تغییر رفتار گربه‌ها جلوگیری کرد ؟

همان ‌طور که در ابتدای مطلب نیز گفته شد، در برخی اوقات پرخاشگری گربه‌ها به دلیل مشکلات جسمانی نبوده و به مسائل روحی و روانی آن‌ها مربوط می‌شود. در چنین شرایطی بهتر است که به یک رفتارشناس گربه‌ مراجعه کنید، از او کمک بخواهید. البته شما می‌توانید با افزایش توجه خود به گربه و گذراندن زمانی زمان بیشتری با او تا حد بسیار زیادی روی خلق‌وخوی او  تاثیر بگذارید.

همچنین می‌توانید اسباب‌بازی‌هایی را برای او تهیه کنید که بتواند با بازی کردن با آن‌ها انرژی خود را خالی کرده و خشم خود را کنترل کند. شما می‌توانید برای درمان حیوانات خانگی خود و همچنین دریافت مشاوره آنلاین دامپزشکی با کارشناسان مجموعه ما ارتباط برقرار کنید.