سن پرنده به سال های انسانی

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، ممکن است با تبدیل سن سگ از "سال سگ" به "سال انسانی" برای ارتباط آن با طول عمر انسان آشنا باشید. اما این مقایسه برای طول عمر پرنده به این راحتی کار نمی کند. در واقع، بیشتر گونه های طوطی بزرگ عمری مشابه انسان یا حتی در برخی موارد طولانی تر دارند. با این حال، برای سایر پرندگان باید از کمی ریاضی استفاده کنید تا محاسبه کنید که به سن انسانی چند ساله هستند.

طول عمر پرندگان حیوان خانگی

سرعت پیری بدن بسیاری از طوطی‌های بزرگ به طرز قابل توجهی شبیه به بدن افراد عادی است. این بدان معناست که پرندگان تقریباً همزمان با انسان وارد مراحل زندگی خود مانند میانسالی و پیری می شوند. و آنها در طول همان مراحل زندگی به مسائل مربوط به سلامتی مرتبط با سن مانند آرتریت مبتلا می شوند، اگرچه این تا حد زیادی به ژنتیک، رژیم غذایی و رژیم ورزشی آنها بستگی دارد.

تعیین دقیق مرحله زندگی بسیاری از گونه های کوچکتر چندان ساده نیست زیرا طول عمر آنها بسیار کوتاهتر است. برخی از نمونه های این پرندگان که به عنوان حیوانات خانگی محبوب هستند عبارتند از: کوکاتیل ، مرغ عشق و طوطی کواکر. این گونه های خاص با مراقبت های با کیفیت متوسط ​​امید به زندگی حدود 20 سال دارند.

میانگین طول عمر برای یک انسان حدود 80 سال است. بنابراین می توان گفت یک کاکائو 10 ساله در «سال های انسانی» در واقع حدود 40 سال سن دارد. درست است که کاکائو در آن مرحله میانسال است. با این حال، این نوع محاسبه همیشه کار نمی کند. کاکوتی ها معمولاً در یک سالگی به بلوغ می رسند، اما انسان ها در سن 4 سالگی بزرگسال محسوب نمی شوند.

پرندگان در هر اندازه زودتر از انسان ها به بلوغ می رسند، که به آنها شانس بیشتری برای زنده ماندن و تولید مثل در طبیعت می دهد. اما تحقیقات کافی برای تعیین دقیق اینکه پرنده در چه سنی میانسال می شود و چه زمانی سالمند می شود، وجود ندارد. با این حال، مانند انسان‌ها، می‌توانید انتظار داشته باشید که تقریباً یک سوم اول زندگی یک پرنده رشد تا اوج بزرگسالی باشد، یک سوم بعدی به بزرگسالی با چند مشکل مرتبط با سن و یک سوم پایانی برای نشان دادن کاهش مرتبط با سن باشد.

مراقبت از پرنده خانگی خود برای دستیابی به زندگی طولانی

همانطور که پرنده شما بزرگتر می شود، مهم است که بدن او را با یک رژیم غذایی سالم که شامل مقدار زیادی سبزیجات برگدار، سبزیجات دیگر، برخی میوه ها، غلات، آجیل، دانه ها است، حمایت کنید. حتی ممکن است بخواهید طرز تهیه ریز ریز را یاد بگیرید تا از تنوع در رژیم غذایی روزانه پرنده خود اطمینان حاصل کنید. "خرد کردن" به سادگی به ترکیبی از غذاهای تازه و مغذی برای پرنده خود اشاره دارد که در یک دسته بزرگ درست می کنید و در وعده های غذایی منجمد می کنید.

علاوه بر این، توجه داشته باشید که رژیم غذایی تمام دانه معمولاً برای پرندگان توصیه نمی شود. دانه ها سرشار از چربی و کمبود بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی هستند. به علاوه، بسیاری از مخلوط‌های بذر تجاری اغلب دارای افزودنی‌های ناسالم مانند رنگ‌آمیزی مصنوعی هستند. پرندگانی که فقط دانه می خورند اغلب پرهایشان کدر و شکننده به نظر می رسد. و عوارض جدی تری برای سلامتی ناشی از این رژیم غذایی، مانند بیماری کبد چرب، می تواند ایجاد شود، به خصوص زمانی که پرنده به میانسالی می رسد. مقداری دانه می تواند جزئی از یک رژیم غذایی سالم پرندگان باشد، اما اگر می خواهید طول عمر پرنده خود را به حداکثر برسانید، نباید تنها چیزی باشد که به پرنده خود غذا می دهید.

یکی دیگر از عواملی که باعث می شود پرنده شما سالم و شاد بماند، روال معمول آن است. برنامه ای برنامه ریزی کنید که شامل مقدار کافی ورزش و همچنین تقریباً 12 ساعت خواب بدون وقفه در هر شب باشد. پرندگانی که فضای کافی و تشویق (مانند اسباب‌بازی‌ها) برای فعالیت بدنی ندارند، معمولاً عمر کوتاه‌تری دارند، دقیقاً مانند همتایان انسانی‌شان که به اندازه کافی ورزش نمی‌کنند.

در نهایت، بررسی های منظم سلامتی را با دامپزشک پرنده برای پرنده خود برنامه ریزی کنید. ابتلا به مشکلات سلامتی در مراحل اولیه می تواند به معنای زندگی یا مرگ برای پرنده باشد. به علاوه، دامپزشک شما می‌تواند تشخیص دهد که آیا پرنده شما شروع به ایجاد مشکلات مرتبط با سن، مانند سفتی مفاصل کرده است یا خیر. اغلب اقداماتی وجود دارد که می توانید برای کاهش این علائم و افزایش سال ها زندگی با کیفیت پرنده خود انجام دهید.

اگر شک دارید حیوان خانگی خود بیمار است، فوراً با دامپزشک خود تماس بگیرید. برای سؤالات مربوط به سلامتی، همیشه با دامپزشک خود مشورت کنید، زیرا آنها حیوان خانگی شما را معاینه کرده اند، تاریخچه سلامت حیوان خانگی را می دانند و می توانند بهترین توصیه ها را برای حیوان خانگی شما ارائه دهند.

درمان پرندگان خانگی