پرندگان خانگی چقدر عمر می کنند؟

پرندگان خانگی چقدر عمر می کنند؟

0 دیدگاه 29 آبان 1400 چاپ خبر بازدید: 1198
پرندگان خانگی چقدر عمر می کنند؟
پرنده ای که به عنوان حیوان خانگی تهیه می کنید باید خواسته ها و تغذیه و مسائلی که باعث طول عمر پرنده شما میشود را بدانید. به نظر شما یک طول عمر پرنده چقدر است؟

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، اولین عامل در تعیین طول عمر پرنده، گونه آن است. در حالی که درست است که پرندگان می توانند برای مدت طولانی زندگی کنند و زندگی می کنند، برخی از آنها بیشتر از بقیه عمر می کنند. به عنوان مثال پرندگانی مانند طوطی و کاکوتی می توانند تا 20 سال زندگی کنند به شرطی که نیازهای آنها برآورده شود و از آنها به خوبی مراقبت شود. این بدان معنی است که آنها به طور کلی طول عمر بسیار کوتاه تری نسبت به انواع دیگر طوطی های بزرگتر مانند ماکائو خواهند داشت که می توانند در شرایط مطلوب نزدیک به 100 سال زندگی کنند. این بر اساس آرایش بیولوژیکی پرنده است و نه بیشتر. هنگام تعیین طول عمر احتمالی این گونه ها، عوامل محیطی در نظر گرفته نمی شود.

فاکتورهای محیطی

البته، هنگام در نظر گرفتن طول عمر پرندگان فردی، عوامل محیطی همیشه نقش دارند. برای اینکه مطمئن شوید که پرنده شما بهترین شانس ممکن برای زندگی کامل و شاد را دارد، باید هر کاری که می توانید برای کنترل خطرات محیطی برای سلامت حیوان خانگی خود انجام دهید. استفاده از نکات زیر می تواند به شما کمک کند مطمئن شوید که پرنده شما از نظر کیفیت و کمیت بیشترین بهره را از زندگی می برد:

بهداشت را رعایت کنید: اطمینان از به کارگیری اقدامات اولیه بهداشتی، خطر ابتلا به عفونت و بیماری باکتریایی یا ویروسی را در پرنده کاهش می دهد و در نتیجه شانس بیشتری برای زندگی کامل پرنده در مراقبت شما ایجاد می کند. این شامل شستن دست ها قبل از دست زدن به حیوان خانگی، تمیز نگه داشتن قفس او و محدود کردن تماس با پرنده در هنگام بیماری است.

رژیم غذایی سالم: تغذیه به همان اندازه برای سلامت پرنده خانگی اهمیت دارد که برای یک فرد مهم است. ارائه یک رژیم غذایی متنوع و پر از غذاهای سالم و تازه به پرنده اطمینان می دهد که او ویتامین مناسبی برای حمایت از بدن و ایجاد مصونیت طبیعی در برابر بیماری ها دریافت می کند.

ایمنی خانه خود: با توجه مناسب ایمنی اقدامات احتیاطی می تواند یک راه طولانی به سوی ساخت مطمئن شوید که پرنده خود را قادر به زندگی او طول عمر خود در مراقبت از خود است است. این شامل ایجاد فضاهای ایمن برای پرندگان در خانه شما می شود تا پرنده شما بتواند بدون خطر وارد شدن به مواد یا موقعیت هایی که می تواند به حیوان خانگی شما آسیب برساند، بازی و ورزش کند، و همچنین مراقبت از مواردی مانند کوتاه کردن بال ها برای جلوگیری از پرواز و سایر موارد. انواع حوادثی که می تواند منجر به تراژدی شود. خطرات زیادی برای پرندگان خانگی وجود دارد که ممکن است برای انسان واضح به نظر نرسد، بنابراین تحقیقات زیادی انجام دهید تا مطمئن شوید که تمام تلاش خود را برای محافظت از حیوان خانگی خود در برابر حوادث و صدمات انجام می دهید.

معاینات منظم دامپزشکی: اگر پرنده شما سالم به نظر می رسد، می تواند وسوسه انگیز باشد که از معاینه سالانه دامپزشک خود صرف نظر کنید ، اما بسیار مهم است که پرنده خود را به طور منظم برای ارزیابی ببرید، حتی اگر خوب به نظر برسد. پرندگان در پنهان کردن بیماری و جراحات بسیار خوب هستند. در طبیعت، آنها مجبورند. هر نشانه‌ای از ضعف آنها را هدف شکارچیان قرار می‌دهد، بنابراین طبیعت باعث شده است تا زمانی که احساس خوبی ندارند در پوشاندن چیزها بسیار خوب باشند.

مراقب علائم بیماری در پرنده خود باشید

یک دامپزشک آموزش دیده و واجد شرایط می‌تواند سیگنال‌های ظریفی را دریافت کند که نشان می‌دهد پرنده شما ممکن است از یک مشکل سلامتی رنج ببرد، و ممکن است شما متوجه آن نشده باشید، بنابراین برای اطمینان از اینکه پرنده شما زندگی طولانی و پرباری دارد، حتماً پرنده خود را پیش دامپزشک بیرید.

به این وب سایت رای دهید