ماندارین ماهی

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، در اینجا مجموعه ای از شناسایی گونه های نارنگی، ویژگی ها، سازگاری، تغذیه، مراقبت از آکواریوم و موارد دیگر آورده شده است. با نگهداری از این ماهی های ظریف آب شور آشنا شوید .

نحوه تغذیه

زنده نگه داشتن نارنگی ماهی در یک سیستم بسته (آکواریوم) برای مدت زمان طولانی همیشه مشکل آکواریومی ها بوده است. قبلاً تصور می شد که اگر نارنگی را در یک مخزن با یک تن سنگ زنده قرار دهند، ماهی می تواند روی مقدار (ظاهراً) غلاف عظیمی که سنگ زنده را پر می کند، رشد کند. متأسفانه، در بیشتر موارد این موضوع ثابت نشده است. طولی نکشید که نارنگی ها جمعیت غلاف را مصرف می کنند و سپس به آرامی از گرسنگی می میرند. برای اینکه ماندارین ماهی در آکواریوم زنده بماند، باید آنها را برای مصرف غذاهای با کیفیت بالا و پروتئین بالا که به راحتی در دسترس هستند.

چند آکواریوم با روش های مختلف برای ماندارینها از غذا های زنده (آزمایش شده است غلاف های موجود ) و بر روی میگو Mysis یخ زده، که برآورده کردن تمام نیازهای غذایی ماندارین و سپس بر روی غذاهای قرص. یکی از روش‌های موفقیت‌آمیز این بود که ماندارین‌های جدید را در یک سبد پرورشی یا مخزن QT کوچک قرار داده و به آنها میگوی آب نمک زنده می‌دادند ، که معمولاً آن‌ها را کاملاً خوب می‌برند (حرکت میگوی زنده آن را بسیار وسوسه‌انگیز می‌کند)، سپس به آرامی شروع به اضافه کردن چند منجمد کرد. میگوی Mysis به سبد یا تانک QT. با گذشت زمان و با کمی شانس، ماندارین ها شروع به چشیدن میگوی Mysis کرده و آن را به عنوان غذا می پذیرند. هنگامی که نارنگی ها از میگوی آب نمک زنده جدا شدند، می توان آنها را با خیال راحت به مخزن نمایش منتقل کرد و فقط با میگوی Mysis تغذیه کرد.

با این حال، به خاطر داشته باشید که ماندارین هرگز یک خورنده حریص نخواهد بود و بنابراین هرگز نمی تواند با تغذیه کننده های تهاجمی تر در آکواریوم رقابت کند، بنابراین همتایان آن ها باید با دقت انتخاب شوند.

از تجربه شخصی، متوجه شده‌ایم که بسیاری از نارنگی‌هایی که روی میگوی Mysis از شیر گرفته‌ایم، در واقع منتظر می‌مانند تا قطره‌چکانی که میگوی Mysis در آن است در لبه مخزن ظاهر شود و سپس به معنای واقعی کلمه میگو را از قطره‌چک بیرون می‌کشد.

ماهی ماندارین راه راه

این ماهی کوچک که با نام «ماهی ماندارین روانگردان» ( Synchiropus splendidus ) نیز شناخته می‌شود، زمان خود را به چرخیدن در اطراف صخره‌های زنده و بستر در یک آکواریوم می‌گذراند و غلاف‌ها و دوپایان و همچنین سخت‌پوستان بسیار کوچک را می‌چرخاند. با شانس و حوصله می توان ماهی نارنگی راه راه را از غذاهای زنده جدا کرد و آموزش میگوی منجمد Mysis را داد که غذای بسیار خوبی برای آن است.

این ماهی یک تغذیه کننده تهاجمی نیست، این ماهی با سایر خواران محتاط مانند اسب های دریایی بسیار خوب عمل می کند .

ماندارین ماهی خالدار

مانند سایر اژدهاها، نارنگی خالدار ( Synchiropus picturatus ) تمام وقت خود را در اعماق زمین می گذراند و به دنبال غذاهای مورد علاقه خود (دوپایان و غلاف های کوچک) می گردد. همچنین با سایر فیدرهای غیر تهاجمی به خوبی عمل می کند، اما نمی تواند برای غذا با اکثر ماهیان دیگر رقابت کند.

ماهی ماندارین قرمز

نارنگی قرمز ( Synchiropus cf. splendidus ) گونه ای از ماهی نارنگی راه راه یا روانگردان ( Synchiropus splendidus ) است.

سر و بدن اژدهای ماندارین قرمز ترکیبی از رنگ های آبی، نارنجی و قرمز است. اژدهاهای قرمز نر را می‌توان با ستون فقرات پشتی بسیار کشیده‌شان از ماده‌ها متمایز کرد.

لارو دوپایان دریایی

این " حشره های کوچک سفید " (دوپایان و دوپایان) غذای نزدیک به انتهای زنجیره غذایی در اقیانوس هستند و غذای طبیعی برای نارنگی و همچنین بسیاری از موجودات دیگر هستند.

اگر جمعیت خوبی از این ماهی ها دارید، نارنگی باید در مخزن شما خوب عمل کند.

چرا ماهی بتا مبارزه می کند؟