نقش دامپزشک چیست؟

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، دامپزشکان اولین پاسخ دهندگان به شیوع بیماری های انسانی هستند. آیا می‌دانستید که اکثریت بیماری‌های عفونی نوظهور در افراد از حیوانات منشأ می‌گیرد؟ در اینجا هفت نکته برای شما در مورد دامپزشکی وجود دارد:

ما اینها را "بیماری های مشترک بین انسان و دام" می نامیم و همه گیری کووید-19 فعلی ما از این قاعده مستثنی نیست. در همین لحظه، دامپزشکان در سراسر جهان برای تشخیص بیماری در حیوانات، نظارت و شناسایی بیماری های حیوانات خارجی کار می کنند. آنها به عنوان نگهبان اولیه برای این عفونت های نوظهور در افراد عمل می کنند. دامپزشکان روزانه میلیون ها آزمایش را در آزمایشگاه های مرتبط با شبکه آزمایشگاهی ملی بهداشت حیوانات انجام می دهند. از آنجایی که این آزمایشگاه ها روزانه صدها نمونه را برای اطمینان از سلامت گله انجام می دهند و می توانند به سرعت در مواقع اضطراری پاسخ دهند. چندین آزمایشگاه دامپزشکی برای ارائه آزمایش کووید انسانی در طول همه‌گیری مورد استفاده قرار گرفتند. آزمایشگاه تشخیصی بیماری‌های حیوانی خود اوکلاهما در اینجا در استیل واتر یکی از اولین‌ها در کشور بود که به بخش‌های بهداشت شهرستان در آزمایش‌های کووید انسانی کمک کرد و بیش از 100000 نمونه را در سال 2020 پردازش کرد!

دامپزشکان در ایمنی مواد غذایی، اپیدمیولوژی و سلامت عمومی پیشرو هستند. دامپزشکان برای نحوه مدیریت ایمنی و عرضه مواد غذایی، مدیریت شیوع بیماری، سلامت گله و پیشگیری از بیماری آموزش می بینند و هدایت می کنند. ما پایگاه دانش گسترده ای در بسیاری از گونه ها داریم و اغلب با بیماری هایی مانند کروناویروس ها قبل از اینکه حتی به عنوان یک بیماری همه گیر ظاهر شوند، آشنا هستیم.  برای مثال، دکتر جرد تیلور به عنوان اپیدمیولوژیست ایالتی برای اوکلاهاما خدمت کرد. تیلور یک دامپزشک در کالج دامپزشکی OSU است. دامپزشکان همچنین در سطوح بالایی در دفتر جراح عمومی ایالات متحده خدمت کرده اند، از جمله فارغ التحصیل OSU دکتر رابرت ویتنی،

دامپزشکان برای توسعه درمان های جدید، واکسن ها و درک بیماری بسیار مهم هستند. قبل از اینکه پیشرفت‌های پزشکی برای استفاده انسان در دسترس باشد، ابتدا باید اطمینان حاصل کنیم که ایمنی، مزایا و خطر را کاملاً درک کرده‌ایم. مدل های حیوانی برای بیماری برای درک همه این موارد ضروری است. به منظور طراحی این مطالعات، تفسیر دقیق نتایج، و اطمینان از سلامت و رفاه هر حیوانی که درگیر است، دامپزشکان باید در این تحقیق پیشرو باشند. دامپزشکان همچنین در تحقیقات اکتشافی در توسعه نسل بعدی درمان‌های سرطان، بیماری‌های خودایمنی، عفونی و ژنتیکی خدمت می‌کنند. این همپوشانی بین سلامت حیوانات و انسان به عنوان مفهومی شناخته می شود که ما آن را "یک سلامت" می نامیم.

دامپزشکان نیز بخشی جدایی ناپذیر از نیروهای مسلح ایالات متحده هستند. دامپزشکان در نیروی هوایی ایالات متحده یا سپاه دامپزشکی ارتش ایالات متحده خدمت می کنند. در اینجا، دامپزشکان به عنوان افسران بهداشت عمومی برای حفاظت از منابع آب و غذا در داخل و خارج از کشور، مراقبت از حیوانات برای سگ‌های کارگر نظامی، ارائه مراقبت‌های دامپزشکی عمومی برای حیوانات خانگی شخصی پرسنل نظامی در بیمارستان‌های دامپزشکی پایگاه، انجام تحقیقات در برخی از کشورهای جهان پیشرفته ترین مراکز تحقیقاتی (USAMRID) و ارائه خدمات ضروری دامپزشکی و بهداشت عمومی به کشورهایی که به ویژه برای حفاظت از منابع غذایی و آب خود نیاز به کمک دارند.

دامپزشکان در آموزش نسل بعدی دامپزشکان بسیار مهم هستند. آیا می دانستید که بسیاری از مناطق با کمبود نگران کننده دامپزشک به ویژه در بخش روستایی دست و پنجه نرم می کنند؟ 32 دانشکده دامپزشکی در ایالات متحده وجود دارد (برای مقایسه، 192 دانشکده پزشکی وجود دارد)، که همچنین به این معنی است که تعداد دانشکده های دامپزشکی نسبت به ایالت های ما کمتر است! بسیار مهم است که اوکلاهاما یک کالج دامپزشکی واقع در دانشگاه ایالتی اوکلاهما دارد. به عنوان اعضای هیئت علمی، دامپزشکان مأموریت آموزش، خدمات تشخیصی یا بالینی و تحقیق را برای ایجاد فارغ التحصیلان دامپزشکی جدید مورد نیاز برای حفظ توسعه کشاورزی، حفظ زنجیره تامین مواد غذایی و تضمین سلامت حیوانات انجام می دهند.

دامپزشکان برای مدت طولانی به مدرسه می روند.دامپزشکان دارای تحصیلات عالی هستند و اکثراً دارای مدرک لیسانس 4 ساله هستند و پس از آن چهار سال دیگر برای دریافت مدرک دکترای دامپزشکی (DVM) می باشند. مسیر رسیدن به یک DVM همان مقدار زمان و تلاش یک MD یا DO را می طلبد. تفاوت این است که پس از فارغ التحصیلی، دامپزشکان فارغ التحصیل "آماده تمرین" هستند و نیازی به تکمیل دوره کارآموزی یا اقامت ندارند. این پزشکان عمومی هستند که به حیوانات خانگی و دام های شما خدمات می دهند. دوره های کارآموزی و رزیدنتی برای دامپزشکانی که مایل به تخصص هستند در دسترس است. در این عرصه، متخصصان دامپزشکی را در رشته هایی خواهید یافت که مشابه پزشکان ما هستند: مغز و اعصاب، انکولوژی، رادیولوژی، قلب و عروق.

دامپزشکان رهبران جامعه هستند. چند نفر از شما دامپزشکی را می شناسید که در یک سازمان خدمات اجتماعی خدمت می کند؟ در پایان، افرادی که وارد دامپزشکی می شوند، نه تنها حیوانات را دوست دارند، بلکه تمایل دارند که دلسوز باشند و قلب خدمتگزار جامعه خود را داشته باشند. این فقط بخشی از شخصیت ماست. آنها را در سازمان های خدمات اجتماعی (کلاب شیر، روتاری، و غیره)، سازمان های جوانان پیشرو، تدریس در مدرسه یکشنبه یا سایر نقش ها در کلیساها، خدمت در دولت محلی و همچنین نقش های ایالتی و فدرال (سناتورها و نمایندگان ایالات متحده) خواهید یافت.

ما ممکن است تعصب داشته باشیم، اما دامپزشکی واقعاً بزرگترین حرفه است. راه دامپزشک شدن ممکن است آسان نباشد، اما تأثیر گسترده بر جوامع ما قابل توجه است. دفعه بعد که به دامپزشک خود مراجعه کردید، به او بگویید "متشکرم!"