شکاف کام در سگ ها

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، در مورد توله سگ های تازه متولد شده، شکاف کام می تواند خطرناک باشد. به طور کلی به نظر می رسد که سگ های نژاد اصیل و صورت صاف (براکی سفالیک) این موضوع را بیش از سایر سگ های دیگر درگیر می کند. اگر علائمی مشاهده کردید باید برای تشخیص و مشاوره با دامپزشک خود مشورت کنید.

شکاف کام در سگ ها می تواند تعدادی از علائم را ایجاد کند. برخی از رایج ترین علائم عبارتند از:

مشکلات پرستاری

عفونت های ریه

سرفه کردن

مشکلات تنفسی

به درستی رشد نمی کند

شکاف لب

علل شکاف کام در سگ ها

علت شکاف کام در سگ ها می تواند مادرزادی باشد، به این معنی که در بدو تولد وجود دارد یا اکتسابی  است. در موارد مادرزادی، کام قادر به جوش خوردن مناسب نیست. برخی از عواملی که ممکن است باعث این اتفاق شوند عبارتند از: مسائل تغذیه ای، عوامل ژنتیکی و ویروس ها.

وقتی صحبت از موارد اکتسابی به میان می آید، علل ممکن است شامل بیماری پریودنتال، تروما، و وجود اجسام خارجی در دهان باشد.

 

به طور کلی، سگ های اصیل و سگ های براکیسفالیک بیشتر در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند. برخی از رایج ترین نژادهای سگ که از آن رنج می برند عبارتند از: بولداگ فرانسوی، شیتزو و اشناوزر مینیاتوری.

درمان های دامپزشکی

دامپزشکان همچنین ممکن است از اشعه ایکس و سایر روش های تصویربرداری برای بررسی سایر شرایط پزشکی مرتبط استفاده کنند. وقتی نوبت به درمان می رسد، دامپزشکان معمولاً اصلاح جراحی این مشکل را توصیه می کنند. در برخی موارد، تکنیک های دیگر ممکن است شامل استفاده از پیوند استخوان، سلول های بنیادی و تزریق پلاسما باشد.

در توله سگ هایی که این عارضه تشخیص داده می شود باید از طریق لوله تغذیه شوند تا زمانی که برای جراحی به سن کافی برسند. در بسیاری از موارد، دامپزشکان ممکن است یک دوره تغییر به رژیم غذایی نرم را پیشنهاد کنند. دامپزشک شما می تواند به تنظیم یک رژیم غذایی ایمن و سالم برای سگ شما کمک کند.

آیا تا به حال سگی را به فرزندی قبول کرده اید که از شکاف کام رنج می برد؟ دامپزشک شما برای درمان این مشکل چه اقداماتی انجام داد؟ نظرات خود را به ما بگویید.

علل تکرر ادرار در سگ ها