علل تکرر ادرار در سگ ها

علل تکرر ادرار در سگ ها

0 دیدگاه 2 اسفند 1400 چاپ خبر بازدید: 624
علل تکرر ادرار در سگ ها
اجابت مزاج یا ادرار نامناسب در اطراف خانه یک مشکل رایج در سگ ها است. در حالی که اغلب به عنوان نشانه ای از مسائل رفتاری یا به عنوان نشانه ای از بالا رفتن سن دیده می شود ، کثیفی خانه نیز می تواند بخشی از یک مسئله پزشکی بزرگتر باشد.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، کثیفی خانه توسط سگ ها، اغلب به دلیل مشکلات رفتاری ایجاد می شود. اگر متوجه شدید که سگتان به طور ناگهانی در خانه ادرار می کند، احتمالات زیر را در نظر بگیرید:

آموزش ناکافی

علامت گذاری ادرار

ادرار مطیع

ادرار هیجانی

اضطراب جدایی

اگر سگ شما با وجود اینکه قبلاً بدون هیچ یک از این علائم رفتاری در خانه آموزش دیده است، شروع به ادرار کردن مکرر می کند، باید به دامپزشک خود مراجعه کنید.

بی اختیاری ادرار

بی اختیاری ادرار به این معنی است که سگ شما به طور غیرارادی ادرار می کند. همچنین ممکن است نشان دهنده نشت ادرار آنها در مکان های مختلف باشد، مانند جایی که می خوابند. بی اختیاری ادرار علائم مشترکی با شرایط پزشکی مرتبط در سگ دارد.

برخی از علل شایع بی اختیاری ادرار عبارتند از:

نارسایی مکانیسم اسفنکتر مجرای ادرار (USMI) شایع ترین علت در سگ های ماده بالغ است. اسفنکتر مجرای ادرار آنها برای نگه داشتن در ادرار بسیار ضعیف می شود.

یک سگ نر بالغ ممکن است مشکل پروستات داشته باشد.

سگ های جوان ممکن است نوعی مشکل مادرزادی در دستگاه ادراری خود داشته باشند.

سگ ها در هر سنی ممکن است با آسیب عصبی دچار مشکل ستون فقرات شوند که می تواند منجر به عدم کنترل دستگاه ادراری شود.

سگ ها در هر سنی می توانند تحت تاثیر عفونت ادراری یا انسداد ادراری قرار گیرند که منجر به نشت می شود.

عفونت دستگاه ادراری (UTI)

هر سگی می تواند UTI بگیرد. سگ های ماده و نژادهای خاص بیشتر در معرض ابتلا به عفونت هستند. اینها عبارتند از Shih Tzus، Bichon Frises، و Yorkshire Terriers. عفونت های ادراری اغلب توسط باکتری های مدفوع یا سایر مواد زائد آلوده کننده ناحیه ایجاد می شوند.

برخی از علائم رایج عفونت ادراری در سگ شما عبارتند از:

ادرار خونی یا کدر

درد یا تنش قابل توجه در هنگام ادرار

نوشیدن آب بیشتر از حد معمول

لیسیدن دهانه عقب و ادرار

تب

سنگ های ادراری یا مثانه

سنگ های ادراری (یا مثانه) زمانی تشکیل می شوند که مواد معدنی مختلف در ادرار سگ شما به هم متصل می شوند و سنگ ایجاد می کنند. این سنگ ها می توانند در مثانه، کلیه ها، مجرای ادرار یا حالب (بخشی از دستگاه ادراری) تشکیل شوند. سنگ های ادراری و UTI علائم مشابهی دارند، عبارتند از:

از دست دادن اشتها

کمبود انرژی

ناراحتی شکمی

درمان سنگ های ادراری اغلب نیاز به جراحی دارد، اگرچه برخی از آنها را می توان با غذاهای خاصی حل کرد.

دیابت

دیابت باعث می شود بدن از قند خون خود به نام گلوکز سوء استفاده کند. وقتی بدن به اندازه کافی انسولین تولید نمی کند، گلوکز اضافی به ادرار سرریز می شود.

برخی از علائم اصلی دیابت عبارتند از

اشتهای بیشتر

نوشیدن آب بیشتر

کاهش وزن

دفعات ادرار کردن

دامپزشک شما می تواند آزمایش خون و ادرار را برای شناسایی احتمال ابتلا به دیابت انجام دهد. بهبود رژیم غذایی، ورزش و تزریق انسولین رایج‌ترین درمان‌های دیابت هستند .

بیماری کلیوی

کلیه ها سموم را از خون خارج کرده و از طریق ادرار دفع می کنند. آنها همچنین فشار خون را تنظیم می کنند و از دست دادن آب جلوگیری می کنند. اگر کلیه ها برای حفظ آب تلاش کنند، این می تواند منجر به نوشیدن و ادرار بیشتر شود. کثیف شدن خانه اغلب ناشی از بیماری کلیوی است. علائم اضافی برای بیماری کلیه در سگ ها عبارتند از:

ضعف

کاهش وزن

کمبود اشتها

اسهال

استفراغ

زخمهای دهان

دامپزشک شما بیماری کلیوی را از طریق آزمایش خون و ادرار تشخیص می دهد. با این حال، رژیم غذایی مناسب، مدیریت استرس، و آب فراوان می تواند به درمان بیماری کلیوی کمک کند.

غربالگری دارای نقاط قوت و ضعف است، بنابراین با دامپزشک خود مشورت کنید تا در مورد آزمایشاتی که انجام خواهد داد صحبت کنید. 

شوک آنافیلاکسی در سگ ها

 

به این وب سایت رای دهید