واکسیناسیون اسب

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، برنامه واکسن برای اسب باید تحت نظارت و تخصص دامپزشک شما تهیه شود. هیچ توصیه ای برای واکسن اسب وجود ندارد و ایده خوبی نیست که خودتان انتخاب کنید که اسب شما به چه واکسنی نیاز دارد. 

دامپزشک شما سلامت کلی و خطر بیماری اسب شما را ارزیابی می کند و سپس یک برنامه واکسیناسیون فردی ایجاد می کند. واکسیناسیون حیوانات ناسالم می تواند منجر به شکست واکسن و سایر عوارض شود.

چند بار باید اسب خود را واکسینه کنم؟

برخی از واکسن ها سالانه تزریق می شوند ، در حالی که برخی دیگر باید بیشتر تزریق شوند. دامپزشک شما برنامه ای را تنظیم می کند که مناسب اسب شما باشد.

 

واکسیناسیون اصلی اسب چیست؟

برای اسب های بالغ ، واکسن های اصلی برای جلوگیری از موارد زیر تجویز می شود:

کزاز

آنسفالیت 

ویروس نیل غربی

هاری (بسته به خطر در منطقه شما)

این واکسن ها بر اساس شدت بیماری که از آنها جلوگیری می کنند ، انتقال به انسان یا خطر قرار گرفتن در معرض آنها ، برای سلامت بیشتر اسب ها حیاتی تلقی می شوند. این واکسن های اصلی معمولاً یکبار تزریق می شوند ، سپس یک ماه بعد تقویت کننده و سپس یک بار در سال دوباره تزریق می شوند.

اسب چه واکسنهای دیگری ممکن است نیاز داشته باشد؟

علاوه بر واکسن های اصلی ، دامپزشک شما در مورد واکسن هایی که بر اساس میزان خطر برای اسب شما توصیه می کند ، با شما مشورت می کند. واکسن های مبتنی بر خطر شامل واکسن هایی است که برای جلوگیری از ویروس هرپس اسب ، آنفلوانزا و استرپتوکوکوس اکو داده شده است.

علائم واکنش آلرژیک به واکسن در اسب چیست؟

علائم واکنش های آلرژیک به واکسن ها می تواند شامل تورم یا ایجاد آبسه در محل تزریق ، کهیر ، تب و قولنج باشد. دادن همزمان چندین واکسن به اسب ممکن است خطر واکنش ها را افزایش دهد.

اگر اسب من به واکسن واکنش آلرژیک نشان داد ، چه باید بکنم؟

اگر اسب علائم واکسن را نشان داد ، بلافاصله با دامپزشک تماس بگیرید. بسته به نوع واکنش ، ممکن است بتوانید ناراحتی اسب خود را با درمان ساده کاهش دهید. اگر واکنش شدیدتر باشد ، اسب شما ممکن است به کمک دامپزشکی نیاز داشته باشد.