معرفی 11 نژاد برتر گربه های خانگی(بخش نخست)

معرفی 11 نژاد برتر گربه های خانگی(بخش نخست)

0 دیدگاه 30 خرداد 1400 چاپ خبر بازدید: 893
معرفی 11 نژاد برتر گربه های خانگی(بخش نخست)
بر خلاف تصور بسیاری از افراد، گرچه گربه ها فضای اندکی را برای زندگی در آپارتمان ها نیاز دارند، با این حال بسیاری از انواع نژادهای این حیوانات برای نگهداری در آپارتمان مناسب نخواهند بود.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، به عنوان مثال گربه های حبشی نژادهایی به شدت فعال بوده و به منظور دویدن و بازی در طول روز به فضای زیادی نیاز خواهند داشت و یا نژاد Siamese، صدای زیادی داشته و نگهداری از آنها در ساختمان هایی با دیوارهای نازک به طور حتم مشکلاتی را در پی خواهد داشت.

در ادامه این نوشته، به بررسی یازده نژاد گربه ها خواهیم پرداخت:

1.نژاد پرشین:

وزن متوسط: 7 تا 12 پوند

ارتفاع متوسط: 10 تا 15 اینچ

شخصیت: ساکت و مطیع

گربه های پرشین از جمله بهترین نژادهای این حیوانات به منظور نگهداری در آپارتمان ها هستند. این گربه ها گرچه مانند بسیاری از نژادها فعالیت زیادی ندارند اما بسیار باهوش بوده و به صرف زمان زیادی برای بازی در طول روز نیاز دارند. با این حال بسیاری از کارشناسان بر این باورند که این گربه ها اکثر ساعات شبانه روز در حال استراحت هستند.

 

 

2.نژاد اگزوتیک موکوتاه:

وزن متوسط: 10 تا 12 پوند

متوسط ارتفاع: 10 تا 12 اینچ

شخصیت: آرام و مهربان

بسیاری از کارشناسان این گربه ها را به آن دسته از علاقه مندانی توصیه میکنند که گربه های پرشین را به دلیل موی بلند آنها خریداری نمیکنند. این گربه ها بسیار خونسرد بوده و لقب "گربه پرشین تنبل" را به خود اختصاص داده اند. این گربه ها تمامی خصوصیات گربه های پرشین را داشته اما فعالیت آنها بسیار کمتر میباشد.

 

3.موکوتاه آمریکایی:

وزن متوسط: 10 تا 15 پوند

متوسط ارتفاع: 8 تا 10 اینچ

شخصیت: آرام و سازگار

نگهداری از این گربه ها بسیار آسان بوده و در کل کارشناسان آنها را نژادی سازگار با محیط می دانند. این نژاد صورتی گرد و گوش هایی کوتاه دارند و برای زندگی به فضایی اندکی نیاز خواهند داشت.

 

4.Maine Coon:

وزن متوسط: 8 تا 18 پوند

متوسط ارتفاع: 10 تا 16 اینچ

شخصیت:اجتماعی

این گربه ها وزن زیادی گرفته و در موارد متعددی، نسبت به بسیاری از گربه های دیگر، جثه بزرگتری دارند. جثه بزرگ این گربه ها به معنای آن نیست که توانایی زندگی در محیط های آپارتمانی را ندارند. این گربه ها از پرسه در منزل و معاضرت با کودکان و سایر حیوانات خانگی لذت می برند. کارشناسان بر این باورند که نگهداری آنها در آپارتمانها نیازمند فراهم نمودن تعداد زیادی وسیله بازی برای آنها میباشد.

ادامه دارد...

به این وب سایت رای دهید