استرس تنهایی در سگها-علل و علائم

استرس تنهایی در سگها-علل و علائم

0 دیدگاه 26 دی 1402 چاپ خبر بازدید: 203
استرس تنهایی در سگها-علل و علائم
تنهایی از جمله مواردی است که میتواند به افزایش استرس در سگها منتج گردد. این در حالی است که شما به عنوان صاحبین این موجودات میتوانید با اقدامات مشخصی به کاهش استرس در آنها کمک شایانی نمائید.

سگها، همانند انسان‌ها، ممکن است در مواجهه با تنهایی استرس و نگرانی احساس کنند. علائم استرس تنهایی در سگها ممکن است متنوع باشند. اما در ادامه به برخی از مهمترین علائم این حالت اشاره خواهیم کرد:

 

1.ترس:

سگها ممکن است نسبت به موقعیت‌ها یا اشیاءی که قبلاً تجربه دیداری با آنها نداشته اند پرخاشگر یا ترسو باشند.

 

2.بروز رفتارهای پرخاشگرانه:

تحت چنین شرایطی، سگها به رفتارهایی مانند گاز گرفتن روی می آورند.

 

3.علائم فیزیکی:

ترشحات زیاد از دهان، لرزش بدن و بالا نگاه داشتن دم نیز ممکن است نشانه‌هایی از این نوع استرس باشند.

 

4.تغییر در اشتها:

افزایش یا کاهش اشتها نیز می‌توانند نشانه ایی از استرس تنهایی این موجودات باشد.

 

5.کاهش فعالیت:

اگر سگ قبلاً فعال بوده ولی در حال حاضر فعالیت کمتری دارد، این مورد نیز ممکن است نشانه ایی از استرس تنهایی این موجودات باشد.

 

6.تمایل به فرار از محیط:

سگها ممکن است در مواردی تلاش کنند تا از محیطی که در آن تنهایی را تجربه میکنند فرار کنند.

 

7.تغییر در الگوی خواب:

برخی از سگها ممکن است به دلیل استرس تنهایی، تغییراتی را در الگوی خواب خود نشان دهند. خواب بیشتر یا کمتر از حد معمول از جمله این تغییرات است.

 

8.مشکلات گوارشی:

استرس تنهایی می‌تواند بر سلامت گوارشی سگ ها نیز تأثیر بگذارد و موجب مشکلاتی مانند اسهال یا یبوست شود.

 

اما برخی اصول تربیتی میتواند در بهبود شرایط این موجودات کمکی اساسی نمایند که در ادامه آنها را بررسی خواهیم نمود:

اصولا سگها با روش های تربیتی مثبت ارتباط بیشتری برقرار میکنند. به همین دلیل پیشنهاد میشود تا از این روش ها در راستای تربیت و تقویت رفتارهای مثبت آنها بهره برداری نمائید. همچنین تلاش کنید تا در طول روز برای این موجودات وقتی را برای ارتباط بیشتر اختصاص دهید.

سگها از جمله حیوانات خانگی هستند که به فعالیت جسمانی زیادی در طول روز نیاز دارند. از این رو، اطمینان حاصل نمائید که آنها فرصت مناسبی در طول روز برای بازی و اینگونه فعالیت ها در اختیار دارند.

یک برنامه پیاده روی روزانه در فضای باز میتواند به سلامت روحی و جسمی این حیوانات کمک نماید. از سوی دیگر، استفاده از اسباب بازی های مناسب و تحریک کننده نیز از جمله مواردی است که بایستی برای شما به عنوان سرپرست این موجودات مورد توجه قرار گیرند.

برخی از رفتارشناسان معتقدند که سگها بایستی به نحوی تربیت شوند که در تنهایی نیز سرگرم بمانند. بهره گیری از اسباب بازی های یاد شده از جمله مواردی است که میتواند در هنگام تنهایی کاربردی اساسی داشته باشند.

توجه داشته باشید که مقدار زمان تنها گذاشتن سگها در محیط زندگی بایستی به تدریج و آهسته صوت پذیرد تا این موجودات خود را به خوبی با شرایط جدید وفق دهند.

همچنین اطمینان از دسترسی سگها به آب تازه و تمیز، غذا و امکانات اساسی دیگر از جمله مواردی است که باید مورد توجه شما باشد.

در نهایت، در صورتیکه استرس تنهایی در سگ شما به حدی بالا است که با روش های یاد شده کنترل نشد، پیشنهاد میشود تا با یک دامپزشک و متصص رفتارشناسی این موجودات مشاوره داشته باشید. برای مشاوره آنلاین با این متخصصین میتوانید با شماره 28426719-021تماس حاصل فرمائید.

به این وب سایت رای دهید