مروری بر نژاد کورگی- کاخ نشین انگلیسی !

مروری بر نژاد کورگی- کاخ نشین انگلیسی !

0 دیدگاه 24 دی 1402 چاپ خبر بازدید: 151
مروری بر نژاد کورگی- کاخ نشین انگلیسی !
تاریخچه نژاد سگهای کورگی ولزی به سالهای سال قبل باز میگردد. این سگها سابقه تاریخی و فرهنگی زیادی دارند. این نژاد در اصل از ولز، یکی از مناطق کشور بریتانیا به وجود آمده است.

ظهور نژاد کورگی ولزی به قرون وسطی بازمی‌گردد. احتمالاً این سگ‌ها با ترکیبی از نژادهای سگ‌های گله‌نگاری و نژادهای محلی ولزی پدید آمده اند.

از زمان‌های قدیم، کورگی‌ها به عنوان سگ‌های گله‌ و نگهبان مورد استفاده قرار می گرفته اند. آن‌ها به کنترل و حفاظت از دام‌ها کمک می‌کردند و به خصوص به پرورش گوسفند در ولز کمک زیادی کرده اند.

اما نقطه عطف معروفیت این نژاد، در دوره حکومت ملکه الیزابت دوم در انگلستان روی داد. ملکه الیزابت دوم از کورگی‌های ولزی در کاخ خود نگهداری میکرد. از آن زمان کورگی‌ها به عنوان سگ‌های محبوب ملکه الیزابت دوم شناخته شدند و شهرت آن‌ها در اواسط قرن بیستم و به ویژه در دهه 1930 افزایش یافت. پس از آن و در دهه 1930 میلادی کورگی های پمبروک به عنوان نژادی جداگانه به شهرتی جهانی دست یافتند.

از آن زمان، کورگی ولزی به عنوان سگ‌های خانگی و نمایشی و به خاطر ظاهر جذاب، هوش بالا، و رفتار دوستانه‌شان به شدت محبوب شده‌اند و به عنوان یکی از نژادهای سگ‌های خانگی محبوب در جهان شناخته می‌شوند.

 

طبقه بندی کورگی ها:

1.کورگی ولزی:

توجه داشته باشید که کورگی ولزی، خود به دو نوع مختلف طبقه بندی میشوند: پمبروک و کاردیگان. این دو نوع سگ، به صورت ظاهری ممکن است کمی با یکدیگر تفاوت داشته باشند.

 

الف.کورگی پمبروک:

این نوع از سگهای کورگی، بدنی کمی کوچکتر و فیزیکی مستطیلی‌تر دارند، دم آنها طنابی و کوتاه است دارد و گوش‌هایشان نسبت به کورگی کاردیگان بزرگتر هستند.

 

ب.کورگی کاردیگان:

این نوع از سگها، کمی بلندتر بوده و فیزیکی قوی‌تر دارند. همچنین، دم آنها بلندتر بوده و گوش‌هایشان کوچکتر است.

 

2.کورگی سوئدی:

این نوع از سگهای کورگی به کشور سوئد تعلق دارند. ظاهری مشابه با کورگی ولزی دارند اما در اندازه و رنگ ممکن است تفاوت داشته باشند.

کورگی‌ها به طور کلی دارای شرایط جسمی خاصی هستند و این موضوع سبب می‌شود تا آن‌ها ویژگی‌های ظاهری جالبی داشته باشند. علاوه بر این، کورگی‌ها به دلیل ذکاوت و حنجره‌های کوتاهشان معمولاً صدای بسیار قوی دارند. از این رو میتوان از آنها انتظار نگهبانی از منازل را داشت.

 

معایب سگهای کورگی:

هر نژاد سگی ممکن است دارای معایب خاص خود باشد و مهم است که پت‌لورینگ و نیازهای آن با سبک زندگی شما هماهنگ باشد. در مورد کورگی، برخی از معایب ممکن عبارتند از:

کورگی‌ها دارای انرژی زیادی هستند و به تحرک و فعالیت‌های ذهنی بسیار بالایی نیاز دارند. از این رو، اگر این انرژی به خوبی تخلیه نشود، ممکن است رفتارهای ناخوشایندی از خود نشان دهند.

از سوی دیگر، این نژاد استعداد زیادی به چاقی دارد و به دلیل ساختار جسمانی کوچکشان، کنترل وزن در آنها بسیار مهم است. از این رو، رژیم غذایی مناسب و تمرین منظم برای جلوگیری از چاقی زیاد در آن‌ها از اهمیت ویژه ایی برخوردار است.

همچنین، کورگی ها مستعد درگیری با مشکلات پوستی و چشم هستند و رعایت نکات بهداشتی و چکاپ دائمی در آنها بسیار حائز اهمیت است.

توجه داشته باشید که کورگی‌ها به عنوان سگ‌های نگهبان شناخته می‌شوند و ممکن است نسبت به افراد ناشناس پرخاشگری کنند. بنابراین، اجتماعی سازی و تربیت مطلوب آنها می‌تواند مشکلاتی از این دست را کاهش دهد.

برخی از کورگی‌ها به شدت در براب روال تربیت خود مقاومت نشان می دهند. موضوعی که میتواند به چالشی جدی برای صاحبان آنها مبدل شود.

در نهایت، اگر هرگونه سوالی در خصوص مشکلات بهداشتی این نژاد دارید میتوانید از متخصصین دامپزشک ما بپرسید. فقط کافی است تا با شماره 28426719-021 تماس حاصل فرمائید.

به این وب سایت رای دهید