مروری بر گربه های نژاد Ragdoll

مروری بر گربه های نژاد Ragdoll

0 دیدگاه 23 بهمن 1402 چاپ خبر بازدید: 413
مروری بر گربه های نژاد Ragdoll
گربه نژاد Ragdoll برای نخستین بار در دهه 1960 میلادی توسط زنی به نام "آن میسراگ" در ایالات متحده معرفی شد.

داستان شکل گیری این نژاد در دهه 1960 میلادی به تولد گربه سفیدی به نام جوزفین باز میگردد. این گربه دارای پوستی نرم و موهایی بلند بود. و دارای پوست نرم و موهای طولانی بود. آن میسراگ، صاحب این گربه معتقد بود که جوزفین واجد ویژگی های خاصی میباشد. در واقع، انعطاف پذیری بالای این نژاد سبب شده بوده تا مانند عروسک های Ragdoll به نظر برسند.

آن میسراگ تلاش نمود تا به تولید نسل‌های بعدی از گربه‌هایی با ویژگی‌های مشابه اقدام نماید. وی موفق شد تا در اوایل دهه 1970 میلادی، نژاد این گربه‌ها را با عنوان Ragdoll ثبت نماید.

نژاد Ragdoll با ظاهر زیبا، شخصیت دلپذیر و خصوصیات جالب، به سرعت محبوبیت یافت و امروزه یکی از نژادهای گربه‌های محبوب در جهان محسوب میشود.

 

ویژگی های ظاهری:

گربه‌های نژاد Ragdoll دارای ویژگی‌های فیزیکی جالبی هستند که آنها را از سایر نژادهای گربه متمایز می‌کند. در ادامه این مقاله به برخی از خصوصیات فیزیکی مهم این نژاد اشاره می کنیم:

 

1.جثه بزرگ: گربه‌های Ragdoll از نظر جثه، بزرگ هستند. آنها دارای بدنی بزرگ و قوی هستند.

 

2.پوست نرم: پوست این موجودات بسیار نرم است. موضوعی که سبب میشود تا هنگام نوازش، صاحبان آنها احساس خوبی را تجربه کنند.

 

3.موهای بلند: گربه‌های Ragdoll دارای موهای بلندی هستند که به زیبایی ظاهر آنها می افزاید.

موهای این گربه ها در مناطق گوش، گردن، و دم طول بیشتری دارد.

 

4.چهره بزرگ و مستطیلی شکل: صورت گربه های نژاد Ragdoll بزرگ و مستطیلی است. چشمان آنها بزرگ است و گونه کوتاهی دارند.

 

5.گوش‌های بزرگ: گربه‌های Ragdoll گوش‌های بزرگی دارند که سبب زیبایی چهره آنها می‌شود.

 

6.رنگ آبی چشم ها: چشمان گربه های Ragdoll معمولاً آبی و گاهی به رنگ فیروزه ای هستند. موضوعی که سبب زیبایی و جلب توجه بیشتری در آنها میشود.

 

ویژگی های شخصیتی:

شخصیت گربه‌های Ragdoll به عنوان یکی از ویژگی‌های جذاب این نژاد، مورد توجه است. این گربه‌ها با شخصیتی دلپذیر، آرام، و دوستانه شناخته می‌شوند. در ادامه به برخی از ویژگی‌های شخصیتی مهم نژاد Ragdoll اشاره خواهد شد:

 

1.آرامی و سازگاری: گربه‌های Ragdoll بسیار آرام و سازگار هستند. آنها به راحتی با محیط اطراف و افراد جدید آشنا می‌شوند و در مقابل مواقع استرس‌زا، معمولاً با آرامش واکنش نشان می‌دهند.

 

2.مهربانی: این موجودات معمولاً دوست دارند در آغوش گرفته شوند و از معاشرت با صاحبان خود لذت ببرند.

 

3.هوش زیاد: گربه‌های Ragdoll بسیار باهوش هستند و سرعت یادگیری بالایی دارند. آنها به راحتی دستورات ساده را می‌فهمند و به تمرینات ذهنی و جسمی علاقه زیادی دارند.

 

4.فعالیت فیزیکی متوسط: در حالی که این گربه ها آرام هستند، اما هنوز هم از بازی و فعالیت‌های فیزیکی لذت می‌برند. بنابراین، با ارائه اسباب‌بازی‌ها و فضاهای مناسب برای بازی، می‌توانید این خصوصیت را در آنها تقویت کنید.

 

5.علاقه به آب: برخلاف اکثر گربه ها، بسیاری از گربه های Ragdoll به آب و شنا علاقه دارند.

 

6.استراحت طولانی: Ragdoll از جمله گربه‌هایی است که علاقه زیادی به استراحت دارد. آنها ممکن است برای مدتی طولانی در مکان‌های مختلفی خواب باشند.

 

در نهایت این نکته را از یاد نبرید که ویژگی های فیزیکی و شخصیتی در هر گربه ایی متفاوت است. اگر سوالات بیشتری در خصوص این موجودات دارید میتوانید با شماره تماس 28426719-021 با متخصصین ما در تماس باشید.

به این وب سایت رای دهید