مهمترین نشانه های استرس در سگها

مهمترین نشانه های استرس در سگها

0 دیدگاه 11 دی 1402 چاپ خبر بازدید: 253
مهمترین نشانه های استرس در سگها
سگها نیز همانند انسان ها ممکن است در مواجهه با شرایط استرس زای محیط پیرامون خود احساس استرس را تجربه کنند. تحت چنین شرایطی، تشخیص نشانه‌های استرس در سگها می‌تواند به صاحبان آنها کمک کند تا اقدامات مناسبی را برای آرام‌سازی این موجودات انجام دهند.

در ادامه این مقاله به بررسی برخی از شاعترین علائم استرس در این حیوانات خواهیم پرداخت:

 

1.حرکات آشفته: سگها ممکن است در مواجهه با استرس، حرکات آشفته و ناپایداری از خود نشان دهند. این رفتارها شامل ازدیاد تردد در نقاط مختلف محل زندگی و افزایش حرکات بدنی باشد.

 

2.تغییر در لحن صدا و بی‌قراری: تغییر در لحن صدای این موجودات همراه با بی‌قراری می‌تواند نشانگر رخداد استرس باشد.

 

3.رفتارهای ناخواسته: برخی سگها ممکن است در مواجهه با استرس به رفتارهای ناخواسته مانند پارس کردن یا گاز گرفتن بپردازند.

 

4.زبان بدنی منفی: عقب گرفتن گوش ها، قرار گرفتن دم بین پاها، پایین یا بالا بودن بیش از حد سر، حرکات متوتر یا میل به فرار از مهمترین نشانه های بدنی استرس در سگها هستند.

 

5.اختلال در خواب و خوراک: افزایش یا کاهش مصرف غذا ، یا حتی اختلال در الگوی خواب این موجودات می‌تواند نشانه‌های استرس باشد.

 

6.انزوا : برخی سگها ممکن است در مواجهه با استرس، به سمت انزوا و جدایی از افراد متمایل شوند و از تعامل با محیط یا افراد دیگر اجتناب کنند.

 

7.افزایش ترشحات: افزایش ترشحات از دهان یا سیستم بویایی این موجودات نیز ممکن است نشانه بروز استرس در آنها باشد.

 

اگر شما نشانه‌هایی از استرس را در سگ ها مشاهده می کنید، مهم است تا سعی کنید موقعیت یا عوامل استرس‌زا را شناسایی کرده و به سگ فرصتی برای آرام‌سازی و استراحت بدهید. همچنین، در صورت لزوم، مشاوره از یک دامپزشک یا متخصص رفتار حیوانات می‌تواند به بهبود شرایط کمک شایانی نماید.

به منظور مشاوره با این متخصصین نیز میتوانید با شماره 28426719-021 در ارتباط باشید.

به این وب سایت رای دهید