از دست دادن شنوایی در سگ ها

از دست دادن شنوایی در سگ ها

0 دیدگاه 26 مرداد 1401 چاپ خبر بازدید: 646
از دست دادن شنوایی در سگ ها
سگ ها ممکن است به دلایل مختلفی شنوایی خود را از دست بدهند. برخی از سگ ها ناشنوا به دنیا می آیند یا شنوایی خود را در طی چند هفته اول زندگی از دست می دهند.

سگ ها ممکن است به دلایل مختلفی شنوایی خود را از دست بدهند. برخی از سگ ها ناشنوا به دنیا می آیند یا شنوایی خود را در طی چند هفته اول زندگی از دست می دهند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"،  ناشنوایی جزئی یا کامل در سگ های مسن و سگ های بیمار، شایع است. یا سگ ممکن است به دلیل عفونت یا ضربه شنوایی خود را از دست بدهد.

 

آیا برخی از نژادهای سگ مستعد ناشنوایی هستند؟

بیش از 30 نژاد سگ دارای حساسیت شناخته شده برای ناشنوایی هستند از جمله سگ استرالیایی شپرد، بوستون تریر، کوکر اسپانیل، دالمیشن، ژرمن شپرد، جک راسل تریر، مالتیز و پودل مینیاتوری.

ناشنوایی مادرزادی به طور کلی غیر قابل برگشت است. کارشناسان فکر می کنند که بین ناشنوایی مادرزادی در سگ و رنگ پوشش مویی ارتباط وجود دارد، اما علت آن به طور کامل مشخص نشده است.

 

 

چگونه می توانم بفهمم که سگ من مشکل ناشنوایی دارد؟

شروع ناشنوایی در بیشتر سگ‌ها تدریجی است و تا زمانی که تغییرات مشخصی در رفتارشان مشاهده نشود، نمی توان ناشنوایی را تشخیص داد. اغلب صاحبان حیوانات خانگی فکر می کنند که حیوانات خانگی آنها از مشکلات رفتاری رنج می برند. بسیاری از رفتارها می تواند نشان دهنده این باشد که سگ شما مشکلات شنوایی دارد، مانند:

 

1- وقتی اسمش را صدا می زنید جواب نمی دهد.

2- او مرتب سرش را به پهلو تکان می دهد.

3- به نظر می رسد سگ شما سرگردان است.

4- اگر سگ شما به دلیل عفونت شنوایی خود را از دست بدهد، ممکن است متوجه خاراندن بیش از حد گوش یا ایجاد التهاب یا ترشح دردناک در کانال گوش شوید.

5- سگ شما ممکن است مدام إحساس نا امنی کند و بدون دلیل بترسد .

6- نگاهش را به سمت صداها نمی برد.

 

اگر سگم نشنود چه کار کنم؟

اگر سگ شما علائم کم شنوایی را نشان می دهد ، حتماً در اسرع وقت او را به دامپزشک جهت معاینه نشان دهید. دامپزشک شما می‌تواند یک معاینه فیزیکی کامل، از جمله معاینه اتوسکوپی (گوش) برای رد سایر بیماری‌های احتمالی انجام دهد. جهت سهولت در انجام این کار می توانید از امکان ویزیت حضوری در منزل سامانه دامپزشک استفاده نمایید.

کم شنوایی دائمی می تواند دلهره آور به نظر برسد، اما سگ شما به خوبی با این اتفاق سازگار می شود. هنگام آموزش سگ ناشنوا، به جای دستورات شنیداری، از نشانه های بصری استفاده کنید. از دستان خود برای نشان دادن آنچه می خواهید یاد دهید استفاده کنید تا زبانی ایجاد کنید که هر دو شما آن را بفهمید.

با سگ خود محتاط و صبور باشید. از پیاده روی با سگ خود بدون افسار خودداری کنید. زمانی که می خواهید توجه او را جلب کنید، از چراغ قوه استفاده کنید یا بر روی زمین پا بکوبید تا لرزش و نور آن محسوس باشد.

به این وب سایت رای دهید