همه چیز در رابطه با گلوله های مویی گربه ها

همه چیز در رابطه با گلوله های مویی گربه ها

0 دیدگاه 2 شهریور 1401 چاپ خبر بازدید: 357
همه چیز در رابطه با گلوله های مویی گربه ها
ریزش بیش از حد موی گربه ها و تشکیل گلوله های مویی از اتفاقات نا خوشایند هم برای گربه ها و هم برای صاحبین آن ها می باشد. این گلوله های مویی همچنین می توانند باعث انسداد روده شوند که می تواند یک مشکل جدی برای سلامتی گربه ها به شمار بیاید.

ریزش بیش از حد موی گربه ها و تشکیل گلوله های مویی از اتفاقات نا خوشایند هم برای گربه ها و هم برای صاحبین آن ها می باشد. این گلوله های مویی همچنین می توانند باعث انسداد روده شوند که می تواند یک مشکل جدی برای سلامتی گربه ها به شمار بیاید.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک" ، بیشتر گلوله های مو کروی شکل نیستند. آنها عمدتاً باریک و استوانه ای شکل هستند زیرا در هنگام برگشت از معده، از مری عبور می کنند.

نظافت یک رفتار طبیعی در گربه سانان است. آنها بخش زیادی از روز را صرف تمیز کردن خود با زبان خود می کنند. اما در این فرآیند، ممکن است آن ها موهای شل و مرده خود را قورت دهند. بیشتر موهای خورده شده از دستگاه گوارش آنها عبور می کند و بدون هیچ مشکلی با مدفوع دفع می شود، اما برخی از مو ها در معده باقی می مانند و به هم گره می خورند و گلوله های مویی تشکیل می دهند.

 

چه چیزی می تواند خطر ایجاد گلوله های مو را در گربه ها افزایش دهد؟

گربه های مو بلند مانند پرشین ها بیشتر مستعد تشکیل گلوله های مویی هستند. این موضوع در مورد گربه هایی که ریزش سنگین مو دارند نیز صادق است. سایر عوامل مستعد کننده ای که شناسایی شده اند عبارتند از درماتیت آلرژیک کک و مصرف مواد غیر قابل هضم مانند نخ، کاغذ و سایر مواد که می توانند به مواد تشکیل دهنده گلوله مویی تبدیل شوند. بیماری التهابی روده نیز به عنوان عاملی شناخته شده است که می تواند خطر تشکیل گلوله های مویی را در گربه ها افزایش دهد.

در گربه‌های مو کوتاه، دفع مکرر گلوله‌های مو معمولاً نشانه‌ای از یک بیماری زمینه‌ای در نظر گرفته می‌شود که در نتیجه ی افزایش بلع مو یا حرکت غیرطبیعی روده می باشد.

زبان گربه منحصر به فرد است زیرا سطح آن ساختارهای قلاب مانندی دارد که موهای شل و مرده را از جا در می آورد. زبان خشن گربه علاوه بر از بین بردن موهای مرده، کثیفی را نیز از بین می برد.

 

علائم گلوله مویی در گربه ها :

وجود گلوله های مو در معده می تواند رفلکس استفراغ را تحریک کند.

گلوله های مو در اندازه های مختلف وجود دارد. طول اکثر آنها معمولاً حدود یک اینچ است، اما طول برخی از آنها می تواند به 5 اینچ برسد.

برخی از والدین گربه ها گلوله های مو را با مدفوع اشتباه می گیرند. اما اگر دقت کنید متوجه می شوید که گلوله های مو بوی بد مدفوع گربه را ندارند. رنگ گلوله های مو نیز شبیه  رنگ پوشش مویی حیوان خانگی شماست.

 

 

درمان های ریزش موی گربه :

پوشش مویی گربه خود را به طور منظم برس بزنید.

اگر گربه شما ریزش موی زیادی دارد، ممکن است در حین نظافت خود، موهای شل و مرده ی زیادی را ببلعد، که می تواند خطر تشکیل  گلوله های مو را افزایش دهد. با برس زدن منظم می توانید با از بین بردن موهای مرده ، خطر ابتلا به تشکیل گلوله های مویی را درحیوان خانگی خود کاهش دهید. برس زدن همچنین به تمیز، سالم و براق ماندن پوشش موی حیوان خانگی شما کمک می کند.

در حالت ایده آل، برس زدن موی گربه با موهای بلند، یک بار در طول روز به اندازه کافی خوب است.

 

فیبر را به رژیم غذایی گربه خود اضافه کنید :

اگرچه گربه ها گوشتخواران اجباری هستند و معمولاً نیازی به فیبر گیاهی ندارند، اما افزودن مقداری فیبر اضافی به رژیم غذایی حیوان خانگی شما می تواند به عملکرد کارآمدتر دستگاه گوارش کمک کند. برخی از منابع خوب فیبر برای گربه ها عبارتند از کدو تنبل، هویج و سیب.

با این حال، توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد فیبر می تواند منجر به عوارض جانبی نیز شود.

 

غذا و مکمل های گربه برای  دفع گلوله های مویی :

در حال حاضر محصولات غذایی برای گربه ها وجود دارد که به طور ویژه ای برای به حداقل رساندن تشکیل گلوله مو و کمک به حذف طبیعی آنها از دستگاه گوارش فرموله شده است. مواد تشکیل دهنده این مکمل های مخصوص گربه شامل روغن، ویتامین ها، مواد معدنی و مقادیر بالاتر فیبر است. از مهمترین محصولات برای این امر، خمیر مالت می باشد.

به این وب سایت رای دهید