آیا مصرف عسل در سگ ها بلامانع است؟

آیا مصرف عسل در سگ ها بلامانع است؟

0 دیدگاه 29 شهریور 1401 چاپ خبر بازدید: 601
آیا مصرف عسل در سگ ها بلامانع است؟
یکی از قوی ترین درمان های موجود در طبیعت عسل است. قرن هاست که از عسل برای بیماری های مختلف انسان استفاده می شود و با رعایت برخی احتیاط ها می توان از آن برای سگ ها نیز استفاده کرد.

یکی از قوی ترین درمان های موجود در طبیعت عسل است. قرن هاست که از عسل برای بیماری های مختلف انسان استفاده می شود و با رعایت برخی احتیاط ها می توان از آن برای سگ ها نیز استفاده کرد.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، عسل سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است. می توان آن را به دستور العمل های غذاهای سگ خانگی خود اضافه نمایید. همچنین عسل دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی است و برای کمک به کنترل انواع مشکلات پوستی استفاده می شود. عسل خام همچنین دارای خواص ضد قارچی و ضد ویروسی است. اما عسل سرشار از قند و کالری است، بنابراین اعتدال کلید اصلی است.

 

عسل می تواند به تسکین علائم آلرژی پوستی کمک کند :

مطالعات تحقیقاتی فواید عسل را در تسکین علائم مرتبط با آلرژی های محیطی نشان داده اند. تصور می شود که آثار گرده گل در عسل می تواند سیستم ایمنی سگ را برای ایجاد آنتی بادی تحریک کند. در طول فصل آلرژی که گرده ها و سایر آلرژن های محیطی فراوان هستند، این آنتی بادی ها از واکنش آلرژیک سگ به گرده های موجود در هوا جلوگیری می کنند.

دادن عسل به سگ ها برای رفع آلرژی های محیطی بر این اصل استوار است که وجود مقادیر کمی گرده محلی می تواند سیستم ایمنی بدن را برای تولید آنتی بادی در طول زمان تحریک کند.

کوئرستین، نوعی فلاونوئید نیز در عسل وجود دارد. حاوی آنتی هیستامین هایی است که می تواند به کاهش خارش و آبریزش چشم کمک کند.

 

عسل به تسکین و بهبود مشکلات و عفونت های پوستی کمک می کند :

عسل می تواند به تسکین اگزما، نیش حشرات، زخم های سطحی پوست و نقاط داغ در سگ ها کمک کند.

دکتر مورین مک مایکل، دامپزشک اورژانس و مراقبت های ویژه در بیمارستان آموزشی دامپزشکی دانشگاه ایلینویز در اوربانا، از عسل برای درمان زخم در بیماران خود استفاده می کند. سهم عمده عسل در ترمیم زخم، خواص ضد میکروبی آن است.

 

عسل ممکن است به تسکین علائم سرفه کمک کند :

عسل می تواند به تسکین گلوو حنجره های تحریک شده و برطرف کردن سرفه کمک کند. عسل دارای خواص ضد باکتریایی عالی است.

 

پانسمان طبیعی برای زخم ها و سوختگی های جزئی :

در انسان، عسل مانوکا توسط FDA برای استفاده در بیماران دارای سوختگی تایید شده است. اما هر نوع عسل می تواند به تمیز و مرطوب نگه داشتن زخم کمک کند. خواص ضد باکتریایی طبیعی عسل نیز به کاهش احتمال عفونت کمک می کند. خواص پزشکی و درمانی عسل به خواص فیزیکی و شیمیایی آن و ماهیت اجزای آن مربوط می شود.

مطالعه‌ای که از استفاده ی عسل طبیعی ارومیه بر روی زخم‌های سوختگی آزمایشی در سگ‌ها استفاده کرده بود، نشان داد که زخم‌های درمان شده با عسل سریع‌تر بهبود می‌یابند و بافت‌ها بهبود و ترمیم بهتری دارند. این نتایج پتانسیل عسل را برای درمان سوختگی نشان می دهد که به راحتی در دسترس است.

لطفا توجه داشته باشید که قبل از استفاده از هر گونه دارو یا درمان موضعی مانند عسل، تمام زخم ها باید توسط دامپزشک معاینه شوند.

 

عسل ممکن است ناراحتی های دستگاه گوارش را کاهش دهد :

یک دوز عسل ممکن است به تسکین دستگاه گوارش سگ هایی که از حملات جزئی ناراحتی معده رنج می برند، کمک کند. می تواند به رفع سوء هاضمه، اسهال و یبوست در سگ ها نیز کمک کند.

خواص ضد باکتریایی طبیعی عسل همچنین می تواند به کشتن باکتری های عامل زخم معده در سگ ها کمک کند.

 

 

 

تقویت کننده انرژی :

عسل نوعی قند است، به این معنی که خاصیت افزایش انرژی دارد. مطالعات نشان داده‌اند که عسل می‌تواند به سگ‌های مسن کمک کند تا بخشی از انرژی قبلی خود را بازیابند.

 

در مدیریت وزن کمک کنید :

مطالعات نشان داده اند که عسل می تواند به کاهش درد گرسنگی کمک کند. در حالی که عسل یک شکر ساده است، در مقایسه با شکر تجاری به طور متفاوتی در بدن تجزیه می شود. هضم و متابولیسم عسل به انسولین کمتری نیاز دارد و کندتر جذب جریان خون می شود.

 

اقدامات احتیاطی :

هنگامی که برای اهداف دارویی می خواهید از عسل استفاده کنید، عسل خام بهترین انتخاب است، زیرا هیچ گونه فرآوری نشده است. همچنین، عسل خام پاستوریزه نشده است، به این معنی که فیلتر یا حرارت داده نشده است. همه این روش ها می توانند خواص دارویی عسل را کاهش دهند.

عسل خام نباید به سگ هایی با سیستم ایمنی ضعیف داده شود. این در مورد توله سگ هایی که سیستم ایمنی آنها هنوز در حال رشد است نیز صادق است.

 

به این وب سایت رای دهید