آیا دادن آبمیوه به سگ ها بلامانع است؟

آیا دادن آبمیوه به سگ ها بلامانع است؟

0 دیدگاه 2 مهر 1401 چاپ خبر بازدید: 989
آیا دادن آبمیوه به سگ ها بلامانع است؟
آب میوه های تازه، مانند آب سیب یا آب پرتقال را می توان به عنوان یک خوراکی جذاب گاه به گاه مصرف کرد. اما آب میوه های ساخته شده از کنسانتره میوه موضوع دیگری است.

آب میوه های تازه، مانند آب سیب یا آب پرتقال را می توان به عنوان یک خوراکی جذاب گاه به گاه مصرف کرد. اما آب میوه های ساخته شده از کنسانتره میوه موضوع دیگری است.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"،  آب میوه های تازه برای سگ ها نه سمی و نه ناسالم هستند، فقط مطمئن شوید که دانه ها را قبل از ریختن در آبمیوه گیری جدا کنید. وقتی قندهای طبیعی میوه ها در حد متعادل مصرف شوند، باعث ناراحتی معده نمی شوند. با وجود اینکه بیشتر آب میوه‌ها برای سگ شما مضر یا سمی نیستند، بهتر است برای تغذیه ی حیوان خانگی خود از میوه‌های کامل به عنوان میان‌وعده استفاده کنید تا اینکه آب آن ها را به سگتان بدهید.

 

چه چیزی باعث می شود آب میوه برای سگ ها ناسالم باشد؟

حتی سالم‌ترین آب میوه‌های موجود در قفسه‌های مواد غذایی ممکن است قند، شیرین کننده‌ها، نگهدارنده‌های مصنوعی، طعم‌دهنده‌ها و رنگ‌های مصنوعی و سایر افزودنی‌های شیمیایی داشته باشد که ممکن است به سیستم گوارشی حیوان خانگی شما آسیب وارد کنند.

کنسانتره آب میوه، مانند آب سیب، اغلب به عنوان شیرین کننده در بسیاری از محصولات غذایی استفاده می شود. آنها حاوی سطوح بالایی از فروکتوز هستند. در انسان، فروکتوز تقریباً منحصراً در کبد متابولیزه می شود. این ماده منجر به ایجاد چربی ها (لیپوژنز) می شود، به ویژه  لیپوپروتئین ها و تری گلیسیرید با چگالی بسیار کم، که هر دو خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می دهند.

 

علاوه بر این، مطالعات اخیر نشان داده است که فروکتوز ممکن است بر "هورمون های اشتها"، لپتین و گرلین که ممکن است خطر چاقی را افزایش دهند، تأثیر بگذارد. سطوح بالای فروکتوز ممکن است لپتین را کاهش دهد و گرلین را کاهش دهد. این تغییرات احساس سیری را کاهش می دهد و می تواند منجر به پرخوری شود.

یکی دیگر از معایب کنسانتره های آب میوه این است که آنها مواد مغذی، ویتامین ها، مواد معدنی، فیتوکمیکال ها و فیبر موجود در میوه کامل را ندارند.

شیرین کننده های مصنوعی موجود در آبمیوه می توانند برای سگ ها خطرناک باشند.

انواع مختلفی از شیرین کننده های مصنوعی وجود دارد که برای حفظ طعم شیرین به آب میوه ها اضافه می شوند. یکی از رایج ترین شیرین کننده های مصنوعی در آب میوه های تجاری زایلیتول است.

 

چرا میوه کامل بهتر از آب میوه است؟

در حالی که آب میوه کامل به اندازه خود میوه مغذی نیست، اما سگ ها هنوز هم می توانند مقادیر کمی از آب میوه تازه مانند آب سیب و پرتقال بنوشند.

آب انگور به هر شکلی ( آب میوه کامل یا کنسانتره میوه ) که باشد ، هرگز نباید به سگ ها داده شود زیرا سمی است. مصرف آب انگور ممکن است خطر نارسایی کلیه را در سگ افزایش دهد.

 با این حال، دادن یک تکه سیب یا پرتقال تازه به سگتان ایده بسیار بهتری نسبت به دادن آب آن میوه است. اما به یاد داشته باشید، دادن بیش از حد آب میوه تازه می تواند قند زیادی را به رژیم غذایی سگ شما اضافه کند. میوه های تازه سرشار از مواد مغذی ضروری مانند ویتامین ها و مواد معدنی هستند. میوه ها همچنین حاوی فیبر هستند که برای سلامت روده بسیار مفید می باشند.

 

آیا نوشیدن آب لیمو(لیموناد) برای سگ ها بی خطر است؟

لیموناد قند زیادی دارد و اسید سیتریک موجود در آن می تواند باعث ایجاد ناراحتی در سگ ها شود.

به طور کلی مصرف آب میوه ی کامل برای سگ ها بی خطر است، اما ضروری نیست. اگر واقعاً می خواهید آب میوه کامل را به سگ خود بدهید، این کار را گاهی اوقات در حد اعتدال انجام دهید.

به این وب سایت رای دهید