چرا گربه ها شکار می کنند و چگونه آن را کاهش دهیم؟

چرا گربه ها شکار می کنند و چگونه آن را کاهش دهیم؟

0 دیدگاه 12 دی 1401 چاپ خبر بازدید: 591
چرا گربه ها شکار می کنند و چگونه آن را کاهش دهیم؟
گربه ها شکارچی هستند و به همین دلیل شکارچیان غریزی هستند. گربه های اهلی همان غرایز شکار را مانند خویشاوندان وحشی خود حفظ کرده اند. ما می توانیم این را هنگامی که آنها تعقیب می کنند و به یک اسباب بازی می جهند، ببینیم. آنها این مهارت ها را از مادر خود می آموزند تا طعمه را بگیرند. مانند سایر شکارچیان گربه در طبیعت، گربه ها مهارت های خود را در طول زندگی تقویت می کنند

گربه ها شکارچی هستند و به همین دلیل شکارچیان غریزی هستند. گربه های اهلی همان غرایز شکار را مانند خویشاوندان وحشی خود حفظ کرده اند. ما می توانیم این را هنگامی که آنها تعقیب می کنند و به یک اسباب بازی می جهند، ببینیم. آنها این مهارت ها را از مادر خود می آموزند تا طعمه را بگیرند. مانند سایر شکارچیان گربه در طبیعت، گربه ها مهارت های خود را در طول زندگی تقویت می کنند تا بتوانند غذا بگیرند و گرسنه نمانند. در اینجا توصیه هایی در مورد اینکه چرا گربه ها شکار می کنند و چگونه آن را کاهش دهیم به شما آموزش می دهیم .

چرا گربه ها با وجود اینکه به طور منظم تغذیه می شوند شکار می کنند؟

گربه های اهلی توسط صاحبانشان تغذیه می شوند و بنابراین برای زنده ماندن نیازی به گرفتن غذا ندارند. با این حال، بسیاری از گربه‌ها با وجود اینکه گرسنه نیستند، همچنان شکار می‌کنند. در اینجا سه ​​دلیل وجود دارد که گربه هایی که به طور منظم تغذیه می شوند همچنان شکار می کنند:

  • غریزه شکار گربه ارتباط مستقیمی با گرسنگی ندارد. بنابراین، گربه ای که به خوبی تغذیه شده باشد، همچنان انگیزه ای برای شکار خواهد داشت. در طبیعت، گربه ها به تنهایی شکار می کنند و میزان موفقیت آنها تنها حدود 50 درصد است. اگر گربه های بی صاحب برای شروع شکار منتظر بمانند تا گرسنه شوند، احتمال زیادی وجود دارد که از گرسنگی بمیرند. بنابراین گربه ها شکارچیانی فرصت طلب هستند زیرا هر زمان که طعمه را ببینند، چه گرسنه باشند و چه نباشند، رفتارهای درنده را انجام می دهند.

 

  • کیفیت غذایی که یک گربه تغذیه می شود می تواند بر رفتار شکارچی تأثیر بگذارد. رژیم غذایی گربه های بی صاحب در مقایسه با گربه های صاحب دارای محتوای پروتئین بسیار بالاتری است. بنابراین، گربه هایی که از رژیم غذایی بی کیفیت تغذیه می شوند، انگیزه بیشتری برای شکار خواهند داشت تا نیازهای تغذیه ای خود را برآورده کنند.

  

  • گربه ها شکارچیان عمومی هستند. این بدان معنی است که آنها بر اساس در دسترس بودن، تمایل دارند طیف نسبتاً گسترده ای از گونه های طعمه را شکار کنند. گربه های بی صاحب حدود 12 ساعت در روز را صرف شکار می کنند، در حالی که گربه های صاحب خانه حدود سه ساعت یا کمتر در روز را صرف شکار می کنند. بو، طعم و ویژگی های فیزیکی غذا همگی بر جذابیت غذا تأثیر می گذارد. گربه‌های بی‌نام، وعده‌های غذایی کوچک می‌خورند (تقریباً 10 تا 20 بار در روز). بنابراین، اگر یک گربه صاحب یک نوع غذای تجاری تغذیه شود، ممکن است برای ارضای ترجیحات خود برای انواع غذاها و وعده های غذایی کوچک معمولی شکار کند.

چهار راه برای کاهش شکار گربه

حفاظت از حیات وحش و تنوع زیستی در هر کجا که زندگی می کنیم مهم است. به همین دلیل، مفید است که در نظر بگیریم که گربه‌های ما چگونه بر جمعیت حیات وحش تأثیر می‌گذارند، و چگونه می‌توانیم با کاهش شکار گربه‌ها به حمایت از اکوسیستم‌های محلی خود کمک کنیم.

وعده های غذایی کوچک و منظم را در طول روز بچینید و از فیدرهای پازلی استفاده کنید تا تحریک ذهنی بیشتری داشته باشند و وعده های غذایی طولانی تر شود. این ممکن است به کاهش انگیزه شکار کمک کند. با این حال، اگرچه غذا دادن به گربه ها می تواند تمایل به شکار را کاهش دهد، محرک های دیداری و شنیداری طعمه بر ملاحظات اشتها غلبه می کند.

خانه را برای گربه خود جذاب تر کنید

گیاهان دوستدار گربه

درختان گربه - یا سایر مبلمان گربه مانند قفسه ها، مکان های استراحت مرتفع مانند سکوها

 

اسباب بازی های گربه - انواع زیادی از اسباب بازی ها در بازار وجود دارد، بنابراین می توانید مرتباً انتخاب اسباب بازی را به روز کنید تا جالب بماند.

غذای گربه - پذیرایی در حد اعتدال قابل قبول است، به خصوص اگر از آنها برای آموزش دادن به گربه خود یا ارائه مواد غذایی دیگر استفاده می کنید. گربه ها در واقع می توانند دستوراتی مانند نشستن را یاد بگیرند، بنابراین این یک راه عالی برای تحریک است

سینی خاک گربه - مطمئن شوید که بستری را که گربه شما دوست دارد تهیه کنید و به اندازه کافی سینی بستر تهیه کنید، قانون کلی این است که یک سینی خاک بیشتر از تعداد گربه های خانه باشد. این به جلوگیری از پرسه زدن بیش از حد آنها به توالت کمک می کند

تشویق گربه خود به بازی بخش مهمی از کاهش رفتار شکارچی ناخواسته نسبت به طعمه زنده است. در عوض، رفتار شکارچی را می توان به سمت منابع غیرخوراکی هدایت کرد و در نتیجه ناامیدی را کاهش داد. شکار آزاد شدن دوپامین را در گربه ها تحریک می کند، بنابراین فرصت های بازی را فراهم می کند تا این اثر را تقلید کند. شکار غیرقابل پیش‌بینی است، بنابراین استفاده از اسباب‌بازی‌ها به شیوه‌ای غیرقابل پیش‌بینی و سخت‌تر کردن کار برای گربه، به تغییر جهت دادن رفتار شکارچی کمک می‌کند. اسباب بازی های چوبی برای این کار ایده آل هستند

 

به این وب سایت رای دهید