تغذیه سگ یا گربه خود با رژیم غذایی خام

تغذیه سگ یا گربه خود با رژیم غذایی خام

0 دیدگاه 13 دی 1401 چاپ خبر بازدید: 425
تغذیه سگ یا گربه خود با رژیم غذایی خام
آیا به تغذیه سگ خود با رژیم خام فکر می کنید؟ مقاله ما را بخوانید تا همه چیزهایی را که باید در مورد تغذیه خام سگ خود با رژیم غذایی مبتنی بر گوشت خام بدانید تا به شما در تصمیم گیری آگاهانه کمک کند. ملاحظات مشابهی باید برای گربه ها در نظر گرفته شود.

آیا به تغذیه سگ خود با رژیم خام فکر می کنید؟ مقاله ما را بخوانید تا همه چیزهایی را که باید در مورد تغذیه خام سگ خود با رژیم غذایی مبتنی بر گوشت خام بدانید تا به شما در تصمیم گیری آگاهانه کمک کند. ملاحظات مشابهی باید برای گربه ها در نظر گرفته شود. در اینجا سامانه دامپزشک  توصیه های خود را در مورد نحوه نگهداری، تهیه و تغذیه رژیم های خام برای کاهش خطرات برای حیوان خانگی به اشتراک می گذارد.

این مقاله چه مواردی را پوشش خواهد داد:

رژیم غذایی خام چیست؟

آیا غذای خام رژیم غذایی طبیعی تری است؟

فواید احتمالی تغذیه با رژیم خام چیست؟

خطرات احتمالی تغذیه با رژیم خام چیست؟

آیا باید با رژیم خام خانگی یا تجاری تغذیه کنم؟

چگونه می توانم خطرات رژیم غذایی خام را محدود کنم؟

رژیم غذایی خام چیست؟

رژیم خام به هر رژیمی گفته می شود که عمدتاً حاوی گوشت نپخته باشد. این می تواند شامل رژیم های غذایی خانگی (توصیه نمی شود) یا رژیم های خام تجاری موجود باشد. تغذیه با رژیم خام باید به دقت فکر شود و شرایط خاص سلامتی، سبک زندگی و سن را در نظر بگیرد.

آیا غذای خام رژیم غذایی طبیعی تری است؟ آیا سگ ها را باید مانند گرگ تغذیه کرد؟

این یک تصور غلط رایج است که رژیم غذایی طبیعی سگ گوشت خام است و سگ ها قادر به هضم محتوای کربوهیدرات موجود در غذاهای پخته شده سنتی سگ نیستند. از زمان اهلی شدن هزاران سال پیش، سگ ها غذاهایی شبیه به انسان می خوردند و برخلاف گرگ ها، سگ های اهلی توانایی زیادی در هضم کربوهیدرات ها دارند. به نظر می رسد ویژگی های گوارشی و متابولیک سگ بیشتر با همه چیزخوارانی مانند انسان مرتبط است، یعنی آنها می توانند هم گوشت و هم غذاهای گیاهی را بخورند و هضم کنند.

فواید بالقوه تغذیه با رژیم خام چیست؟

خوش طعم بودن : برخی از حیوانات خانگی ممکن است رژیم غذایی خام را برای خوردن جذاب تر بدانند. با این حال، کاهش اشتها یا بی اشتهایی می تواند نشانه بیماری باشد، بنابراین اگر نگران هستید که سگ شما خوب غذا نمی خورد، لطفاً با سامانه دامپزشک مشورت کنید.

بهداشت دهان : برخی از رژیم های غذایی با گوشت خام به دلیل بافت و عملکرد ساینده غذای خام در برابر دندان ها، ادعا می کنند که بهداشت دهان را بهبود می بخشند و به بوی بد دهان کمک می کنند. با این حال، شواهد کمی برای این وجود دارد و گزینه‌های غذای خشک در دسترس هستند که برای کمک به تمیز کردن دندان‌ها طراحی شده‌اند.

آلرژی غذایی : آلرژی غذایی در واقع نادر است و اغلب بیش از حد تشخیص داده می شود. روش استاندارد طلایی برای تشخیص آلرژی غذایی با انجام یک رژیم غذایی طرد شده است . گاهی اوقات، اگر آلرژی به یک ماده (ها) در یک رژیم غذایی سنتی پیدا شود، ممکن است با استفاده از رژیم غذایی مبتنی بر گوشت خام کنترل شود.

مدفوع کوچکتر: بسیاری از حیوانات خانگی که با رژیم غذایی مبتنی بر گوشت خام تغذیه می شوند، ضایعات کمتری تولید می کنند. پیشنهاد شده است که به این دلیل است که رژیم خام حاوی مواد حجم دهنده کمتر و اجزای غیر قابل جذب است.

رفتار آرام‌تر: ممکن است رژیم غذایی مبتنی بر گوشت خام به سگ شما کمک کند که به دلیل داشتن کربوهیدرات‌ها و مواد افزودنی کمتر، آرام‌تر شود. با این حال، مطالعات نشان داده اند که برخی از سگ ها ممکن است سرزنده تر شوند در حالی که بسیاری از آنها تغییری در رفتار خود نشان نمی دهند. تغذیه سگ با رژیم غذایی خشک یا مرطوب با کیفیت بالا نیز می تواند به رفتار آرام تر کمک کند.

بهبود قابلیت هضم : رژیم های خام اغلب سرشار از پروتئین و چربی هستند، به این معنی که قابلیت هضم بهتری دارند. با این حال، همیشه تغذیه با یک رژیم غذایی بسیار قابل هضم مناسب نیست و غذاهایی که دارای چربی بالایی هستند می توانند منجر به مشکلات سلامتی مانند پانکراتیت شوند.

 

خطرات بالقوه تغذیه با رژیم خام چیست؟

سوءتغذیه:

درست کردن یک غذای خانگی خام برای سگ از نظر تغذیه ای چالش برانگیز است و اگر این غذا را در خانه امتحان کنید باید با یک متخصص تغذیه دامپزشکی مشورت کنید. تغذیه با رژیم غذایی "کامل" تجاری خطر کمبودهای تغذیه ای را کاهش می دهد. با این حال، برای جلوگیری از عوارضی مانند بیماری های اسکلتی در طول رشد، سطوح پروتئین خطرناک در بیماری کلیوی، سطوح بالای چربی در سگ های مستعد پانکراتیت و سایر بیماری ها مانند هیپرپاراتیروئیدیسم ثانویه، مهم است که سن و سلامت سگ خود را در نظر بگیرید.

پاتوژن ها:

 باکتری ها و سایر عوامل بیماری زا مانند سالمونلا، E-coli، لیستریا و حتی مایکوباکتریوم (TB) که می توانند برای انسان و حیوانات خانگی خطرناک باشند، در مقایسه با رژیم های غذایی پخته شده اغلب در سطوح بالاتری در غذاهای خام حیوانات خانگی یافت می شوند. وقتی گوشت پخته می شود، این عوامل بیماری زا از بین می روند. حتی اگر سگ شما بتواند این پاتوژن ها را بدون بیماری هضم کند، می توان آنها را از طریق دهان و مدفوع و همچنین از طریق برخورد نامناسب با گوشت به انسان منتقل کرد. این پاتوژن ها به ویژه برای افرادی که سیستم ایمنی پایینی دارند مانند کودکان، افراد مسن و کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند خطرناک هستند. شواهد اخیر نشان داده است که برخی از باکتری های موجود در رژیم های غذایی مبتنی بر گوشت خام به چندین آنتی بیوتیک مقاوم هستند. اگر به تغذیه یک رژیم خام فکر می کنید، بخش ما را در مورد محدود کردن خطرات رژیم خام در زیر بخوانید.

عفونت: 

آزمایش خون در گربه هایی که با رژیم غذایی مبتنی بر گوشت خام تغذیه می شوند، سطوح بالای گلبول های سفید خون را در خون آنها نشان می دهد. این نشان دهنده مبارزه با عفونت است، نه تقویت سیستم ایمنی. آنها همچنین سطوح افزایش یافته گونه های سالمونلا را از بین می برند.

شکستگی دندان: 

هیچ مدرکی مبنی بر اینکه تغذیه با استخوان خام پلاک یا پریودنتیت را در گربه ها یا سگ ها کاهش می دهد وجود ندارد بیشتر به صورت تجربی مطرح می شود  استخوان های خام مانند اسباب بازی های جویدنی سفت، خطر شکستگی دندان را افزایش می دهند

انسداد روده:

اگر از استخوان خام تغذیه می کنید، لطفاً توجه داشته باشید که قطعات استخوان همچنان می توانند شکسته شوند و باعث ایجاد اجسام خارجی و انسداد مری یا روده شوند. افزایش کلسیم و تجمع قطعات کوچک استخوان نیز می تواند باعث یبوست شود.

با توجه به توضیحات بالا حال تصمیم گیری استفاده از رژیم غذایی خام برای حیوان خانگی شما آسان تر خواهد شد و در صورت نیاز می توانید از خدمات مشاوره آنلاین سامانه دامپزشک بهرمند شوید .

 

به این وب سایت رای دهید