چگونه به گربم شربت بدم ؟

چگونه به گربم شربت بدم ؟

0 دیدگاه 18 بهمن 1401 چاپ خبر بازدید: 483
چگونه به گربم شربت بدم ؟
وقتی گربه شما بیمار است و نیاز به دارو دارد، هرگز آسان نیست. این اغلب می تواند هم برای شما و هم برای گربه شما استرس زا باشد. برخی از داروها را باید با معده خالی داد یا نمی توان با غذا داد. در حالی که برخی از گربه ها به راحتی داروهای خود را زمانی که در یک خوراکی خوشمزه پنهان شده است مصرف می کنند

وقتی گربه شما بیمار است و نیاز به دارو دارد، هرگز آسان نیست. این اغلب می تواند هم برای شما و هم برای گربه شما استرس زا باشد. برخی از داروها را باید با معده خالی داد یا نمی توان با غذا داد. در حالی که برخی از گربه ها به راحتی داروهای خود را زمانی که در یک خوراکی خوشمزه پنهان شده است مصرف می کنند، از دامپزشک خود بخواهید نشان دهد که چگونه با خیال راحت به گربه خود دارو بدهید . حتی می توانید با استفاده از خوراکی های کوچک مشابه اندازه دارو یا سرنگ پر از آب برای داروی مایع، آن را برای زمان های اضطراری تمرین کنید.

 

1. استفاده از غذا برای دادن داروی مایع

ساده ترین راه برای دادن داروی مایع مخلوط کردن آن با غذای کنسرو شده گربه است. مقدار کمی از غذای کنسرو شده معمولی گربه را با داروی مایع مخلوط کنید و با دست به گربه غذا دهید تا مطمئن شوید که دوز کامل را دریافت می کند. گربه ها اغلب می توانند حساس باشند و غذا را همراه با دارو نمی خورند. در این صورت باید داروی مایع را مستقیماً در دهان به آن بدهید.

2. دادن داروی مایع به طور مستقیم در دهان بدون استفاده از غذا

در حالی که سرنگ را با دارو در دست غالب خود گرفته اید، آن را به گربه خود بدهید - برخی از گربه ها خودشان نوک آن را لیس می زنند. در این صورت، می توانید به آرامی پیستون را در حالی که گربه شما دارو را می لیسد و می بلعد، فشار دهید.

اگر گربه شما مایع را لیس نمی زند، می توانید به آرامی سر گربه خود را با دست غیر غالب خود از روی استخوان گونه بگیرید و به آرامی نوک سرنگ را در ناحیه بین گونه و دندان های داخل دهان قرار دهید. دارو را به آرامی تزریق کنید و روی بینی گربه خود را فوت کنید تا بلعیده شود. هنگام دادن داروی مایع، سر گربه را به عقب خم نکنید، زیرا این کار خطر استنشاق دارو را به نای و ریه ها افزایش می دهد.

متأسفانه، بسیاری از داروها طعم تلخی دارند و گربه‌ها اغلب مقداری از مایع را بیرون می‌ریزند و بیش از حد آب دهان می‌ریزند. به گربه داروی اضافی ندهید مگر اینکه مطمئن باشید که هیچ یک از مایعات را نخورده است. اگر متوجه شدید که گربه مقداری از دارو را بیرون می ریزد، قبل از دادن بیشتر دارو، با دامپزشک خود در این مورد صحبت کنید.

پس از استفاده سرنگ را بشویید و بگذارید در هوا خشک شود. دارو را در صورتی که روی برچسب مشخص شده است در یخچال قرار دهید.

بعد از دادن دارو به گربه

حتما گربه خود تشویق کنید. برای یک تجربه مثبت تر، خوراکی های مخصوص یا غذای کنسرو شده بدهید - امیدواریم این کار دفعات بعدی دادن دارو را آسان تر کند.

به این وب سایت رای دهید