گربه ها و مواد غذایی مضر!

گربه ها و مواد غذایی مضر!

0 دیدگاه 12 خرداد 1402 چاپ خبر بازدید: 445
گربه ها و مواد غذایی مضر!
مراقبت از سلامتی گربه‌ها بسیار مهم است و تأمین یک رژیم غذایی سالم برای آن‌ها ضروری است. در این مقاله چند نوع ماده غذایی که برای گربه‌ها مضر هستند را مرور خواهیم کرد.

1. مواد غذایی سمی: برخی از غذاها و مواد غذایی قابل مصرف در انسان ها می‌توانند برای گربه‌ها سمی باشند. برخی از این موادمضر شامل شکلات، قهوه، قند، پیاز، سیر، انگور و آووکادو است. اطمینان حاصل کنید که این مواد در رژیم غذایی گربه‌تان وجودنداشته باشند.

 

گربه‌ها به شکلات حساسیت دارند و مصرف آن برای این حیوانات ممکن است خطرناک باشد. شکلات حاوی ماده‌ای به نام تئوبرومیناست که برای گربه‌ها سمی است. وقتی گربه‌ها شکلات را مصرف می‌کنند، تئوبرومین می‌تواند به سیستم عصبی آن‌ها آسیب برساند وعلایمی مانند تهوع، استفراغ، تپش قلب و حتی مشکلات جدی مانند افزایش فشار خون ایجاد نماید و در برخی موارد حتی ممکن استمنجر به مرگ گربه شود.

 

مصرف قهوه نیز برای گربه‌ها توصیه نمی‌شود. قهوه حاوی مقدار قابل توجهی کافئین است که برای گربه‌ها ممکن است سمی باشد. سیستم عصبی گربه‌ها به کافئین حساسیت دارد و مصرف آن می‌تواند علائمی مانند اضطراب، تپش قلب سریع، لرزش، اسهال، استفراغو در موارد شدیدتر مشکلات تنفسی و حتی مرگ را در گربه‌ها ایجاد کند.

 

مصرف پیاز برای گربه‌ها نیز توصیه نمی‌شود. پیاز حاوی مواد شیمیایی به نام هماتوگلوتینین است که می‌تواند برای گربه‌ها سمی باشد. مصرف پیاز ممکن است به دستگاه گوارش گربه آسیب برساند و علائمی مانند اسهال، استفراغ، بی‌اشتهایی، تنفس نامنظم و در مواردشدیدتر حتی کمبود خون را در گربه‌ها ایجاد کند.

 

مصرف سیر برای گربه‌ها توصیه نمی‌شود. سیر حاوی ماده‌ای به نام تیوسولفات است که می‌تواند برای گربه‌ها سمی باشد. مصرف سیرممکن است به دستگاه گوارش گربه آسیب برساند و علایمی مانند اسهال، استفراغ، بی‌اشتهایی، تنفس نامنظم و در موارد شدیدترمشکلات تنفسی را در گربه‌ها ایجاد کند.

 

مصرف انگور برای گربه‌ها توصیه نمی‌شود. انگور حاوی موادی به نام رزینات است که ممکن است برای گربه‌ها سمی باشد. مصرفانگور ممکن است به دستگاه گوارش گربه آسیب برساند و علائمی مانند استفراغ، اسهال، بی‌اشتهایی و در موارد شدیدتر مشکلاتکلیوی را در گربه‌ها ایجاد کند.

 

مصرف آووکادو در گربه‌ها توصیه نمی‌شود. آووکادو حاوی موادی به نام پرسین و تریپسین است که می‌توانند برای گربه‌ها سمی باشند. مصرف آووکادو ممکن است به دستگاه گوارش گربه آسیب برساند و علایمی مانند استفراغ، اسهال، بی‌اشتهایی و در موارد شدیدترمشکلات قلبی و تنفسی را در گربه‌ها ایجاد کند.

 

2. ماهی تازه: ممکن است شنیده باشید که ماهی تازه برای گربه‌ها ضرر دارد. برخی از انواع ماهی ها ممکن است حاوی آنزیم‌هاییباشند که می‌توانند برای گربه‌ها سمی باشند. بنابراین، بهتر است ماهی تازه را به میزان کم به گربه‌ها بدهید یا از ماهی کنسرو یا وپخته شده استفاده کنید.

 

3.استخوان: استخوان‌ مرغ و‌مواردی از این دست برای گربه‌ها قابل میرف نیستند. استخوان‌ها ممکن است برای ‌این حیوانات خطرناکباشند و باعث ایجاد آسیب به دستگاه گوارش آن‌ها شوند.

به این وب سایت رای دهید