سگها و مواد غذایی مضر!

سگها و مواد غذایی مضر!

0 دیدگاه 13 خرداد 1402 چاپ خبر بازدید: 376
سگها و مواد غذایی مضر!
برخی مواد غذایی می‌توانند برای سگها مضر باشند. در واقع، برخی از غذاها که برای انسان‌ها بی‌خطر هستند، برای سگها ممکن است سمی یا ضرر آور باشند. در این مقاله تلاش شده است تا شما را با برخی از این مواد غذایی آشنا نمائیم.

شکلات: شکلات حاوی ماده‌ای به نام تئوبرومین است که برای سگها سمی است و می‌تواند سبب مشکلات قلبی، عصبی و گوارشیشود.

توجه داشته باشید که شکلات برای سگها سمی و مضر است و نباید به آنها داده شود. شکلات حاوی ماده‌ای به نام تئوبرومین است که برای سگها سمی است و می‌تواند مشکلات جدی در سیستم عصبی و قلبی آنها ایجاد کند. حتی مقادیر کمی از تئوبرومین می‌تواند برای سگها مضر باشد.

علائم مسمومیت شکلات در سگ‌ها شامل افزایش ضربان قلب، تشنج، اسهال، استفراغ، عصبانیت، لرزش بوده و حتی ممکن است به سکته قلبی و مرگ منجر شود.

اگر سگ شما شکلات مصرف کرده باشد یا شما مشکوک به مسمومیت با شکلات هستید، باید بلافاصله به یک دامپزشک مراجعه کنید.

 

پیاز و سیر: مصرف زیاد پیاز و سیر ممکن است منجر به مشکلات خونی و گوارشی در سگها شود.

این مواد نیز برای سگها مضر است و باید از مصرف آن در این حیوانات خودداری کرد. پیاز حاوی مواد سولفوکسید است که مصرف آنتوسط سگها میتواند مشکلات خونی و گوارشی را ایجاد کند. مصرف پیاز می‌تواند سبب تخریب سلول‌های قرمز خون و ایجاد کاهشهموگلوبین شود که باعث بروز کم خونی و مشکلات خونی در سگها می‌شود.

علائم مسمومیت پیاز در سگها شامل اسهال، استفراغ، ضعف، تنگی نفس، لرزش، از دست دادن اشتها و تورم هستند.

 

توت‌فرنگی: برخی از انواع توت‌فرنگی ممکن است برای سگها سمی باشند و در آنها مشکلات عصبی و گوارشی ایجاد کنند. برخی از انواع توت‌فرنگی می‌توانند برای سگها مضر باشند و بهتر است از مصرف آنها در سگها خودداری کنید.

موادی که در بعضی از توت‌فرنگی‌ها موجود است، می‌توانند برای سگها سمی باشند و در آنها مشکلات عصبی و گوارشی ایجاد کنند. بهطور خاص، توت‌فرنگی های شیرین ممکن است برای سگها سمی باشند.

علائم مسمومیت با توت‌فرنگی در سگ‌ها شامل استفراغ، اسهال، تورم معده، بی‌قراری، لرزش، ضعف و مشکلات ادراری می‌شود.

 

خمیرهای به دست آمده از آرد گندم: مصرف بعضی از خمیرهای حاوی آرد گندم ممکن است سبب تورم معده و عدم تعادل گوارشی درسگها شوند.

سگها در برخی موارد می‌توانند نان را به عنوان بخشی از رژیم غذایی‌شان مصرف کنند. اما می‌بایست توجه داشته باشید که نان برایسگها می‌تواند بیشتر به عنوان یک ماده غذایی تکمیلی یا تشویقی  و نه یک منبع اصلی تغذیه استفاده شود. در ضمن، سگها نباید نانحاوی خمیر ترش یا مواد شیرین کننده را مصرف کنند.

اگر قصد دارید تا به سگ خود نان بدهید، به مقدار معقول و با ملاحظه و با توجه به میزان تحمل و واکنش سگ نسبت به آن از این مادهغذایب استفاده کنید.

توجه داشته باشید که برخی سگها ممکن است به نان حساسیت نشان دهند و مشکلات گوارشی مانند اسهال یا نفخ را تجربه کنند. همچنین، مطمئن شوید که نان بدون مواد مضر مانند پیاز، سیر، شکلات و روغنهای ضررآور به سگ داده شده است.

در نهایت پیشنهاد میشود تا همیشه با دامپزشکان در خصوص تغذیه مناسب برای سگ خود صحبت کنید تا رژیم غذایی مناسبی رابرای این حیوانات دوست داشتنی بکار برید.

به این وب سایت رای دهید