سگها و رعدوبرق-مروری بر کاهش استرس آنها

سگها و رعدوبرق-مروری بر کاهش استرس آنها

0 دیدگاه 20 مهر 1402 چاپ خبر بازدید: 277
سگها و رعدوبرق-مروری بر کاهش استرس آنها
همه صاحبان سگها این موضوع را به خوبی درک‌ کرده اند که این حیوانات از رعد و برق هراس دارند.

بسیاری از متخصصین بر این باورند که توانایی این موجودات در درک بهتر اصوات،نورها و گاها بوها دلیل اصلی این ترس است.
سگ‌ها برد شنوایی بسیار بهتری نسبت به انسان‌ها دارند. آنها می‌توانند فرکانس‌های صوتی بالایی را شنود کنند که انسان‌ها توان آن را ندارند. این شنوایی بالا به آنها امکان می‌دهد تا به صداها و نویزهایی دسترسی داشته باشند که گاها ما توان شنیدن آن را نداریم.
برخی محققین معتقدند که سگها با توجه به تعداد سلول های شنوایی خود، از نوعی تفکر صوتی بهره میبرند که در انسانها وجود ندارد.
از سوی دیگر، قدرت بینایی سگ‌ها نیز در این موارد میتواند به افزایش ترس آنها منتهی گردد.
نورهای ناگهانی ماحصل از رعد و برق سبب ترس این موجودات میشود.
برخی از رفتارشناسان معتقدند که رعد و برق ممکن است با ایجاد نور و سایه، سبب تغییراتی در مناطر اطراف این حیوانات شود.
اگرچه ترس از رعد و برق در این حیوانات در اکثر موارد به صورت غریزی منتقل میشود با این حال روش های مختلفی برای کاهش مشکلات متعاقب آن پیشنهاد شده است:

1. ایجاد یک محیط آرام: مطمئن شوید که سگ در یک مکان آرام و ایمن قرار دارد. در صورت امکان، او را در داخل خانه نگه دارید تا صدا و نور رعد و برق کمتری را احساس نماید.

2. کاهش صدای رعد و برق محیط: تحت چنین شرایطی میتوانید با استفاده از موسیقی یا صداهای آرامش‌بخش مانند موسیقی کلاسیک به کاهش ترس این موجودات کمک نمایید.

3. آموزش: تحت چنین شرایطی میتوانید فرآیند بازی یا آموزش این حیوانات را دنبال کنید و به نوعی، حواس آنها را از صدای رعد و برق، پرت کنید.

۴.عدم تحمیل استرس: در صورتیکه این حیوانات تحت چنین شرایطی دچار استرس میشوند، به هیچ عنوان آنها را تنبیه نکنید.

۵.مشورت با دامپزشک: در صورتی که ترس و واکنش های سگ شما به رعد و برق بسیار شدید بود و تدابیر معمول فوق کارساز نیست، میتوانید با دامپزشکان ما از طریق شماره تماس ۰۲۱-۲۸۴۲۶۷۱۹ به صورت رایگان مشورت کنید. این متخصصی ممکن است راه‌کارهای تخصصی دیگری برای کمک به سگها در مواجهه با این ترس ارائه دهد.

به این وب سایت رای دهید