آیا پرورش ماهی سالمون ممنوع خواهد شد؟

آیا پرورش ماهی سالمون ممنوع خواهد شد؟

0 دیدگاه 23 تیر 1400 چاپ خبر بازدید: 661
آیا پرورش ماهی سالمون ممنوع خواهد شد؟
آرژانتین بعنوان نخستین کشور در جهان، پرورش ماهی سالمون را ممنوع اعلام میکند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، این تصمیم پس از آن اتخاذ میشود که دولت آرژانتین با کارزارهایی گسترده بر علیه پرورش این ماهی به خصوص در مناطقی چون تیرادل فوگو روبرو شده است.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که پرورش این ماهی میتواند تاثیراتی نگران کننده را بر محیط زیست و حیات وحش داشته باشد.

از سوی دیگر به نظر میرسد تا پرورش این ماهی در سیستم های فشرده نیز با انتقادهای فزاینده ایی از سرتاسر جهان روبرو شود.

ارزیابی های صورت پذیرفته حاکی از آن دارد که استفاده از سیستمهای با شبکه باز و قفس های شناور برای نگهداری و پرورش این آبزیان طی چند دهه گذشته رشد چشمگیری را تجربه کرده است. این سیستم به ویژه در نروژ،کانادا،شیلی و اسکاتلند مورد استفاده گسترده پرورش دهندگان این ماهی قرار گرفته است.

 

بسیاری از کارشناسان محیط زیست در همین کشورها نیز معتقدند که استفاده از چنین سیستمهایی سبب گسترش رشد جلبک های سمی و تخریب اکوسیستمهای آبزیان به خصوص در مناطق ساحلی شده است.

اندرو گراهام استوارت، مدیر حفاظت از ماهی های سالمون اسکاتلند در مصاحبه ایی با ایندیپندنت اذعان نمود : "آرژانتینی ها ، که کاملاً از فاجعه زیست محیطی پرورش ماهی سالمون در سایر کشورها آگاه هستند ، برای جلوگیری از یک فاجعه مشابه در آبهای ساحلی خود قاطعانه حرکت کرده اند."

وی ادامه داد : "این در حالی است که دولت اسکاتلند طی دهه های گذشته از پرورش فشرده این ماهی ها حمایت کرده است و به رغم تاثیرات مخرب زیست محیطی چنین سیسم هایی، از توسعه پرورش این ماهی به شدت دفاع میکند."

به این وب سایت رای دهید