آنتی بادی بدن حیوانات خانگی

آنتی بادی بدن حیوانات خانگی

0 دیدگاه 29 تیر 1400 چاپ خبر بازدید: 482
آنتی بادی بدن حیوانات خانگی
یک مطالعه جدید نشان می دهد که گربه ها و سگ ها اغلب COVID-19 را از صاحبان خود می گیرند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، محققان دریافتند ، در میان حیوانات خانگی افرادی که از COVID-19 بهبود یافته اند ، حدود دو سوم گربه ها و بیش از 40٪ سگ هایشان آنتی بادی علیه ویروس کرونا دارند. و به این معنی است که حیوانات خانگی به آن آلوده شده اند. به ویژه گربه هایی که در تختخواب صاحبان خود می خوابیدند، خطر ابتلا به این بیماری را بسیار زیاد می کردند. اگرچه محققان قبلا چند مورد از ابتلای حیوانات خانگی به COVID-19 را از صاحبان خود ثبت کرده اند ، اما آنها دقیقاً نمی دانستند که این انتقال از انسان به حیوان خانگی چقدر رایج است.

دکتر Dorothee Bienzle ، گفت: "اگر کسی COVID-19 داشته باشد، به طور شگفت آوری احتمال دارد که آن را به حیوان خانگی خود منتقل کند."

محققان می گویند: "افراد مبتلا به COVID-19 از حیوانات خانگی خود فاصله بگیرند و حیوانات خانگی را از اتاق خواب خود دور نگه دارند. از جمله اینکه آیا آنها حیوانات خانگی خود را بوسیدند یا اجازه دادند حیوانات خانگی روی تخت خود بخوابند."

 

این یافته حاکی از آن است که COVID-19 به احتمال زیاد از مردم به حیوانات اهلی خانگی در حال گسترش است، نه برعکس. خوشبختانه اکثر حیوانات خانگی که آنتی بادی ویروس کرونا داشتند بدون علامت بودند یا علائم خفیفی داشتند. حدود 20٪ از 54 سگ خانگی علائمی را در زمان بیماری صاحبان خود نشان دادند، از جمله کاهش سطح انرژی، از دست دادن اشتها و سرفه.

حدود 27٪ از 48 گربه خانگی دارای علائمی از جمله آبریزش بینی و تنفس دشوار بودند. سگهایی که از نزدیک با صاحبان خود تماس داشتند یا روی تخت های صاحب خود می خوابیدند بیشتر از سگهایی که این نوع تماس را ندارند ، به COVID-19 مبتلا می شوند. با این حال، گربه هایی که وقت بیشتری را با صاحبان خود گذرانده و یا بر روی تخت صاحب خود می خوابیدند ، در مقایسه با گربه های کاملاً دورتر ، احتمال ابتلا به COVID-19 بیشتر است.

محققان گفتند: "از آنجا که امکان انتقال از طریق حیوان خانگی به انسان منتفی نیست، دلیل جدا کردن حیوانات خانگی از افراد مبتلا به COVID-19 بیشتر است. طبق CDC ، حیوانات خانگی که از نظر COVID-19 مثبت هستند نیز باید از افراد و حیوانات خانگی دور باشند."

به این وب سایت رای دهید