آیا اپل می تواند حیوانات گمشده را پیدا کند؟

آیا اپل می تواند حیوانات گمشده را پیدا کند؟

0 دیدگاه 3 مرداد 1400 چاپ خبر بازدید: 476
آیا اپل می تواند حیوانات گمشده را پیدا کند؟
وحشتی که با گمشدن حیوان خانگی ایجاد می شود چیزی است که هیچ صاحب سگ یا گربه نمی خواهد آن را تجربه کند. بنابراین صاحبان حیوانات خانگی می توانند با استفاده از GPS روی گوشی همیشه موقعیت آنها را بدانند و دیگر نگران گمشدن سگ یا گربه خود نباشند.

 به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، محققین این پروژه می گویند: "ردیاب های حیوانات خانگی(GPS) از سیگنال های ماهواره ای و اطلاعات داده های تلفن همراه برای ارتباط موقعیت حیوان خانگی تان با تلفن شما استفاده می کنند ، در حالی که ردیاب های بلوتوثی فقط در صورتی که در محدوده بلوتوث تلفن شما که معمولاً بین 30 تا 100 فوت است، می تواند حیوان را پیدا کرده در غیر اینصورت سگ یا گربه شما سرگردان می شود."

قیمت دستگاه ها حدود 200 دلار است، و برخی از آنها نیز نیاز به اشتراک سالانه گران قیمت دارند. اما وقتی اپل در ماه آوریل دستگاه های ردیابی AirTag خود را رونمایی کرد قیمت آن  29 دلار بود.

 

AirTag برای مشخص کردن موقعیت مکانی ردیاب ، هم از بلوتوث و هم از فناوری موقعیت دقیق تری به نام ultrawideband (UWB) استفاده می کند. اگر از آیفون نزدیک به AirTag گمشده استفاده می کنید ، مانند نسخه بلوتوث سوپاپ ، UWB با دقت قطب نما شما را به سمت AirTag هدایت می کند. اگر دورتر هستید ، Apple's Find my app network و بلوتوث سایر کاربران iPhone می تواند در یافتن حیوان به شما کمک کند. این تفاوت همه گیر بودن دستگاه های اپل در هر مکانی که شما باشید، برای ردیابی AirTag  همان چیزی است که ردیاب اپل را بسیار مفیدتر از ردیاب بلوتوث مانند Tile Mate می کند .

به این وب سایت رای دهید