ویروس میمون B

ویروس میمون B

0 دیدگاه 11 مرداد 1400 چاپ خبر بازدید: 511
ویروس میمون B
به گزارش محققین ویروس میمون B منجر به مرگ یک دامپزشک چینی در این کشور شد. CDC می گوید تنها یک مورد مستند از انتقال این ویروس از فردی به فرد دیگر وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، ویروس میمون B برای اولین بار در سال 1932 شناسایی شد و تا امروز کمتر از 100 مورد دیده شده است.

طبق آخرین گزارش ها ، یک دامپزشک در چین اولین فردی است که در این کشور به ویروس بسیار نادر میمون B مبتلا شده و جان خود را از دست داده است. دامپزشک 53 ساله دو ماه پس از کالبد شکافی دو میمون در یک موسسه تحقیقاتی پرورش در پکن دچار حالت تهوع شدید و تب شد و در 27 مه جان داد.

 

به گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده ، ویروس میمون B، که به ویروس هرپس B نیز معروف است ، معمولاً از تماس با میمون ماکاک ناشی می شود و می تواند باعث آسیب شدید مغزی یا مرگ شود. ویروس به سیستم عصبی مرکزی حمله می کند و در صورت عدم درمان حدود 80 درصد مرگ و میر دارد.

به گفته محققان، آبله میمون یک ویروس کاملاً متفاوت است که باعث علائم شبیه آنفولانزا و بثورات پوستی می شود و با آبله ارتباط دارد. اما هر دو ویروس از طریق تماس با حیوانات قابل انتقال هستند.

به این وب سایت رای دهید