سوفل قلبی سگ

سوفل قلبی سگ

0 دیدگاه 19 مرداد 1400 چاپ خبر بازدید: 425
سوفل قلبی سگ
باید به این نکته توجه داشت که قلب سالم به همان اندازه که برای انسان اهمیت دارد، در سگ ها نیز حائز اهمیت است. با این حال، ممکن است سردرگمی زیادی در مورد مشکلات قلبی در حیوانات ایجاد شود ، به ویژه هنگامی که صحبت از سوفل قلبی می شود.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، دکتر سونیا وسلوفسکی، سوفل قلب را "یک صدای سوزاننده اضافی" توصیف می کند که در طول ضربان طبیعی قلب شنیده می شود و معمولاً ناشی از جریان خون آشفته یا سریع در داخل عروق قلبی است.

برخی از سوفل ها بی ضرر یا "فیزیولوژیکی" در نظر گرفته می شوند، در حالی که سوفل های دیگر "پاتولوژیک" یا مرتبط با بیماری تلقی می شوند. در سگها، دلایل شایع سوفل قلبی مرتبط  با نشتی یا تنگ شدن دریچه های قلب است.

 

دکتر وسلوسکی می گوید: "برخی از سوفل های قلبی در توله سگ های زیر 4 تا 6 ماه طبیعی هستند. با این حال، اکثر سوفل های قلبی نشان می دهند که نوعی ناهنجاری قلبی در حیوان خانگی شما وجود دارد. این امر ممکن است یک ناهنجاری مادرزادی باشد که یک سگ با آن متولد می شود یا یک بیماری قلبی اکتسابی باشد. این بیماری ها از خفیف تا شدید متغیر است."

برخی از انواع بیماری های قلبی می توانند بدون نیاز به درمان، خفیف باقی بمانند. در حالی که برخی دیگر ممکن است منجر به علائم بیماری قلبی شوند که برای مبارزه با آنها نیاز به داروهای قلبی ، تغییر شیوه زندگی و یا اصلاح رژیم غذایی نیاز است.

به این وب سایت رای دهید