موربیلی ویروس در دلفین ها

موربیلی ویروس در دلفین ها

0 دیدگاه 19 مرداد 1400 چاپ خبر بازدید: 530
موربیلی ویروس در دلفین ها
پس از دو سال تحقیق در مورد علت مرگ دلفین فریزر که در سال 2018 در مائوی گیر افتاده بود ، محققان گونه جدیدی از موربیلی ویروس ، بیماری پستانداران دریایی را که مسئول شیوع بیماری مرگبار دلفین ها و نهنگ ها در سراسر جهان است ، کشف کردند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"،دانشگاه هاوایی در آزمایشگاه Health and Stranding Mānoa کالبدشکافی (کالبد شکافی حیوانات) را انجام داد و گزارش کشف موربیلی ویروس را منتشر کرد.

این کشف منجر به مجموعه ای از آزمایشات مستقل برای تایید یافته و درک نقش این موربیلی ویروس متمایز در آسیب شناسی دلفین فریزر شد. این یافته دانشمندان و مدیران حیات وحش دریایی را در مورد احتمال شیوع جدید بیماری موربیلی ویروس در دلفین ها و نهنگ هاوایی آگاه می کند.

 

گام بعدی برای تعیین اینکه آیا این ویروس در مرکز اقیانوس آرام در حال گردش است یا خیر، تمرکز بر آزمایش آنتی بادی دلفین ها و نهنگ های هاوایی است. تحقیقات بیشتر به ارزیابی آسیب پذیری گونه های هاوایی در برابر ویروس موربیلی جدید Fraser کمک می کند. دو گونه جدید morbillivirus قبلاً در دلفین ها در غرب استرالیا و برزیل کشف شده بودند که منجر به مرگ و میر غیرمعمول  حداقل 50 دلفین در استرالیا و بیش از 200 دلفین در برزیل شد.

دلفین های فریزر از گونه هایی هستند که در سراسر اقیانوس های جهان یافت می شوند. این تحقیق موربیلی ویروس را به عنوان یک تهدید مهم برای دلفین های فریزر، که بسیار اجتماعی هستند و با سایر دلفین ها و نهنگ ها در آب های هاوایی ارتباط نزدیکی دارند، شناسایی کرد. 

هدف برنامه واکسیناسیون رسیدن به ایمنی گله در فوکهای راهب در معرض خطر در هاوایی است.

به این وب سایت رای دهید