لپتوسپیروز ، بیماری نادر سگ ها

لپتوسپیروز ، بیماری نادر سگ ها

0 دیدگاه 23 مرداد 1400 چاپ خبر بازدید: 489
لپتوسپیروز ، بیماری نادر سگ ها
لپتوسپیروز یک بیماری باکتریایی است که با زباله های کثیف و موش ها ارتباط دارد. لپتو می تواند منجر به بیماری کلیوی شود و کشنده باشد. با این حال، اگر به موقع تشخیص داده شود ،با آنتی بیوتیک های رایج می توان به آسانی حیوان را درمان کرد.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، محققین بر این باورند، زدودن باکتری ها از مکان های نگهداری سگ با یک آنتی باکتریال خوب آسان است. و خبر بد این است که باکتری ها می توانند ماه ها در خاک و آلودگی زندگی کنند، مانند پارک هایی که برخی از سگ های بیمار در آن رفت و آمد می کنند. دکتر شولمن معتقد است شیوع ناگهانی نتیجه افزایش موش صحرایی در پارک ها و کمپ های بی خانمان ها است. آنها می توانند حیوانات و افراد دیگر را آلوده کنند.

مقامات بهداشتی لس آنجلس می گویند: "تا کنون هیچ مورد انسانی یافت نشده است. اما پیش بینی می شود که دامپزشکان ممکن است نیاز به شروع واکسیناسیون سگ ها علیه لپتو داشته باشند، درست مانند سایر بیماری ها یی مثل پاروو ویروس."

 

علائم شایع لپتو در سگ ها شامل ادرار زیاد و نوشیدن آب است. تب و از دست دادن اشتها به دنبال آن رخ می دهد، کلیه ها از کار می افتند و چشم ها زرد رنگ می شوند.

به این وب سایت رای دهید