انقراض پرندگان

انقراض پرندگان

0 دیدگاه 23 مرداد 1400 چاپ خبر بازدید: 445
انقراض پرندگان
با مرور ادبیات علمی ، محققان دست کم 400 گونه از پرندگان را پیدا کردند که مدت کوتاهی پس از ورود انسان به صحنه در سراسر جهان ناپدید شدند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، یک مطالعه جدید از دانشکده جانورشناسی نشان می دهد که انسانها باعث نابودی صدها گونه پرنده در 50،000 سال گذشته شده اند. محققان تصور می کنند که این انقراض عمدتاً توسط انسانهایی که پرندگان را برای غذا شکار می کردند، یا حیواناتی که توسط انسانها وارد اکوسیستم شده بودند و سپس از پرندگان و یا تخمهای آنها تغذیه می کردند، ایجاد شد.

محققان معتقدند انسانها ممکن است مسئول ناپدید شدن 10 تا 20 درصد از همه گونه های پرندگان باشند. آنها گفتند که اکثریت قریب به اتفاق گونه های منقرض شده دارای چندین ویژگی هستند: آنها بزرگ بودند، در جزایر زندگی می کردند و بسیاری از آنها قادر به پرواز کردن نبودند.

 

پروفسور شای مایری می گوید : "ما امیدواریم که یافته های ما بتواند به عنوان سیگنال هشداردهنده ای در مورد گونه های پرنده ای باشد که در حال حاضر در معرض انقراض هستند. اما باید توجه داشت که شرایط بطور قابل توجهی تغییر کرده است و امروزه علت اصلی انقراض گونه ها توسط انسان شکار نیست بلکه تخریب زیستگاه های طبیعی است."

 

به این وب سایت رای دهید