کرم زدایی در توله سگ و بچه گربه

کرم زدایی در توله سگ و بچه گربه

0 دیدگاه 30 مرداد 1400 چاپ خبر بازدید: 451
کرم زدایی در توله سگ و بچه گربه
از آنجا که انگل زدایی، همراه با واکسیناسیون، گامی مهم برای سالم نگه داشتن حیوانات خانگی و صاحبان آنها است، می توان انواع یا دسته های مختلفی از داروها را به توله سگ ها و بچه گربه ها تجویز کرد ، اما سن و وزن عوامل تعیین کننده ای هستند که مشخص می کنند شما از کدام داروها استفاده نمایید

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، اکثر دامپزشکان موافق هستند که داروی پیرانتل (Nemex; Zoetis) برای استفاده در مراحل اولیه زندگی توله سگ یا بچه گربه مطلوب است.این دارو در اکثر نژادها قابل استفاده می باشد و قابلیت کشندگی کرم های حلقوی و کرم های قلابدار بالغ را دارد.

اما در برابر کرم های شلاقی یا کرم های نواری یا مراحل لاروی کرم های حلقوی و کرم های قلاب دار مؤثر نیست. بنابراین، دوزهای متعدد و فاصله دار برای از بین بردن همه عفونت های در حال رشد لارو، توصیه می شود.

 

این دارو، حاشیه ایمنی زیادی دارد و عوارض جانبی آن حداقل است. قرصPyrantel ظرف 2 ساعت تأثیر گذار است و حدود 24  ساعت بعد از بدن حیوان دفع  می شود.

از آنجا که هیچ آزمایش مدفوع 100 %دقیق نیست، مهم است که نمونه ها را در پایان انگل تراپی ها بررسی کنید تا هر گونه انگل بتواند به طور موثر حذف شود.

به این وب سایت رای دهید