شایع ترین مشکلات سگ ها از نگاه کالج دامپزشکی رویال

شایع ترین مشکلات سگ ها از نگاه کالج دامپزشکی رویال

0 دیدگاه 16 اسفند 1399 چاپ خبر بازدید: 586
شایع ترین مشکلات سگ ها از نگاه کالج دامپزشکی رویال
نتایج مطالعه که اخیرا توسط محققین در کالج دامپزشکی رویال صورت پذیرفته حاکی از آن دارد که بیماری‌های دندانی، چاقی و عفونت گوش از جمله شایع ترین مشکلات سلامتی در سگها می‌ باشند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، ارزیابی های صورت پذیرفته موید این موضوع می باشد که به دنبال رخداد و شیوع بیماری کووید ۱۹ در انگلستان، میزان نگهداری از حیوانات خانگی در این کشور رشد قابل توجهی داشته است.

با این حال محققین کالج دامپزشکی رویال معتقدند که به دنبال این استقبال، اصول نگهداری از این حیوانات نیز بایستی بادقت بیشتری پیگیری و دنبال شوند. در همین راستا ، این کالج موفق شد طی یک سال گذشته اطلاعات بیش از ۲۲.۰۰۰ قلاده سگ را در این کشور بررسی نماید. یافته های کلیدی به دست آمده در این مطالعه حاکی از آن دارد که شایعترین مشکلات سگها مشتمل بر مشکلات دندانی(۱۲.۵ درصد)،عفونت گوش(۷.۳درصد) و چاقی(۷.۱ درصد) هستند.

 

محققین این طرح مطالعاتی بر این باورند که سگ های نر بیش از سگهای ماده در معرض اختلالاتی چون عفونت گوش ، پرخاشگری ، سرفه ، تشنج ، بلع جسم خارجی ، واکنش دارویی، درماتیت مرطوب، زخم و آرتروز هستند. از سوی دیگر، سگهای ماده نیز بیش از سگ های نر در معرض مشکلاتی چون بی اختیاری ادرار ، عفونت ادراری ، توده پستانی و رشد بیش از حد ناخن هستند. این مطالعه، این موضوع را به اثبات رسانید که درصد ابتلای سگها با افزایش سن به بیماری های مختلف افزایش می یابد.

به این وب سایت رای دهید