هایپرکراتوز

هایپرکراتوز

0 دیدگاه 4 شهریور 1400 چاپ خبر بازدید: 591
هایپرکراتوز
 Keith Engel ، مدیر توسعه تجارت در بهداشت در GEA اذعان دارد که هایپرکراتوز به بسته شدن پستان گاو بعد از دوشیدن کمک می کند و مانع از حرکت باکتری ها در کانال می شود.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، تحقیقات انجام شده نشان می دهد، هیپرکراتوز که به عنوان "انتهای چسبناک " نامیده می شود، سبب تولید کراتین اضافی در انتهای مجرای پستان گاو می کند و باعث ایجاد ناهمواری و محافظت از باکتری ها می شود. کراتین بیش از حد در انتهای کانال پستان گاو ، ایجاد سطحی خشن ، پینه دار و پر باکتری می کند.

پستانک ها، یک حلقه برجسته در اطراف دهانه پستان گاو ایجاد می  کند. در حالی که نوک پستان ها دارای حلقه ای خشن و برجسته در اطراف قسمت پستانک هستند، کراتین اضافی می تواند با افزایش باکتری ها منجر به ایجاد مشکلات در کیفیت شیر شود.

 

اگر گاوها را به طور صحیح آماده دوشیدن نکنید ، باعث شود که گاوها در شروع دوشیدن شیر کمتری داشته باشند. تغییرات آب و هوا و دما نیز می تواند منجر به خشن شدن سر پستانک شود. هوای سرد و باد می تواند باعث خشک شدن انتهای پستان گاو شود.

استفاده از چسب مخصوص پستان مناسب برای تغییرات دما می تواند به دفع این وضعیت آزاردهنده کمک کند. از دیگر علل شایع هیپرکراتوز می توان به کار گذاشتن دستگاه شیردوش برای مدت طولانی و سطوح خلاء نامناسب اشاره کرد.

تجهیزات شیردوشی خود را به طور منظم سرویس کنید. یکی دیگر از عوامل کلیدی، نظارت، تعمیر و نگهداری تاسیسات شیردوشی است.

برای اطمینان از تخلیه مناسب شیر و تمیز کردن انتهای پستان گاو ، به جلوگیری از تجمع بیش از حد کراتین توجه کنید.

به این وب سایت رای دهید