سالم ترین غذای سگ و گربه چیست؟

سالم ترین غذای سگ و گربه چیست؟

0 دیدگاه 10 شهریور 1400 چاپ خبر بازدید: 719
سالم ترین غذای سگ و گربه چیست؟
تغذیه پایه و اساس سلامت و تندرستی برای حیوانات خانگی است. غذای متنوعی برای گربه یا سگ شما وجود دارد، اما برای هر دو حیوان خانگی ، غذای غیر خشک همیشه بهتر است. غذاهای گوشتی یا ماهی حاوی کربوهیدرات کمتری هستند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، دکتر دیو راتنر اذعان دارد که بر خلاف گونه های غیر گوشتخوار، گربه ها نیاز به مقادیر بیشتری پروتئین برای تأمین نیتروژن قابل مصرف دارند. گربه ها نیازی به کربوهیدرات ندارند و کربوهیدرات کمی در رژیم طبیعی گربه سانان، پستانداران کوچک، پرندگان و حشرات وجود دارد.

 با این حال ، علیرغم کمبود گلوکوکیناز (آنزیم کبدی که بر متابولیسم گلوکز تأثیر می گذارد) و سطوح پایین تر آنزیم ها برای هضم کربوهیدرات ها، گربه ها می توانند از کربوهیدرات های رژیمی نیز استفاده کنند.

اگر حداقل پروتئین مورد نیاز برآورده شود، گربه ها می توانند متابولیسم خود را با توجه به منبع انرژی مصرفی تطبیق دهند. اگرچه مقدار مصرف پروتئین، چربی و کربوهیدرات در رژیم غذایی گربه ها مشخص نشده است ، اما به خوبی ثابت شده است که دریافت بیش از حد کالری باعث اضافه وزن و چاقی گربه های خانگی می شود.

 

مطالعات نشان داده اند که از نظر قابلیت هضم و خوش طعم بودن، غذای خشک سگ بر غذای پخته و تازه با محتوای تغذیه یکسان برتری ندارد. رژیم های غذایی با کربوهیدرات زیاد در اپیدمی چاقی سگ ها نقش دارند.

برای سگ ها ، گوشت بدون چربی و بیشتر میوه های خام خوب هستند. به سگ خود سبزیجات کنسرو شده مانند لوبیا و هویج بدهید. از دادن شکلات به حیوان خانگی خود و سایر غذاهای انسانی به آنها خودداری کنید.

به این وب سایت رای دهید