خطر جلبک رودخانه ها

خطر جلبک رودخانه ها

0 دیدگاه 10 شهریور 1400 چاپ خبر بازدید: 608
خطر جلبک رودخانه ها
هنگامی که جریان دریاچه ها ، نهرها و رودخانه ها شروع به کند شدن می کند و دمای آب بالا می رود ، شرایط مناسبی را برای رشد جلبک های خطرناک ایجاد می کند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"،  مردم و حیوانات خانگی و دامها باید از رفتن به رودخانه ها ، دریاچه ها ، حوضچه ها و هر گونه آبی که دارای لایه های زباله و جلبک های قابل مشاهده  سبز آبی است، خودداری کنند. جلبک های سبز آبی نوعی باکتری هستند و به طور طبیعی در آبهای شیرین و دریایی یافت می شوند و در مقادیر زیاد ، خطری برای سلامتی ایجاد می کنند.

آبهای گرم که سرشار از مواد مغذی مانند فسفر و نیتروژن هستند می توانند باعث رشد جلبک ها شوند. جلبک در هر زمان می تواند رشد کند، اما بیشتر در اواخر تابستان یا اوایل پاییز رشد آن شایع است. جلبک می تواند سبز ، سبز آبی ، سفید یا قهوه ای باشد.

 

اگر جلبک های سمی پوست فرد را لمس کنند یا به طور تصادفی تنفس یا بلعیده شوند، ممکن است باعث بثورات پوستی، واکنش آلرژیک یا مشکلات گوارشی از جمله تهوع ، استفراغ و اسهال شود. سموم در مقادیر زیاد می توانند باعث آسیب عصبی یا کبدی شده و منجر به مرگ شوند. مردم و حیوانات خانگی نباید در آبی که حاوی جلبک است شنا کنند. نباید از این آب نوشید یا آشپزی کرد. حتی اگر آب جوشانده یا فیلتر شود ، سموم می توانند باقی بمانند.

به این وب سایت رای دهید