راه رفتن سگ ها

راه رفتن سگ ها

0 دیدگاه 13 شهریور 1400 چاپ خبر بازدید: 459
راه رفتن سگ ها
فناوریهای تجزیه و تحلیل هدفمند راه رفتن، برای کمک به دامپزشکان و تعیین ویژگیهای راه رفتن مطلوب، در دسترس قرار گرفته است.این فناوری می تواند در تشخیص لنگش و همچنین پاسخ به درمانهای مختلف کمک شایانی کند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"،  بر اساس تحقیقات انجام شده،  درک حرکت و راه رفتن سگ برای تشخیص بسیاری از بیماریهای اسکلتی عضلانی و عصبی ضروری است. قبل از هرگونه معاینه ارتوپدی یا عصبی ، ارزیابی راه رفتن باید انجام شود. ارزیابی راه رفتن معمولاً شامل مشاهده بصری  سگ از چندین زاویه در پیاده روی بر روی سطح صاف است. لنگش را اغلب می توان با ارزیابی راه رفتن تشخیص داد.

قبل از تشخیص ناهنجاری های راه رفتن ، باید حرکت طبیعی سگ را درک کرد. در سگها 4 مدل راه رفتن اصلی وجود دارد: قدم زدن , یورتمه ,  چهارنعل و تاختن. با این حال، سگها 2 روش مختلف برای تازیدن و 2 روش مختلف برای چهارنعل رفتن دارند.

علاوه بر این سگ ها دارای یک نوع خاص راه رفتن ما بین قدم زدن و یورتمه رفتن بنام (یورغه) هستند. همچنین یک مدل راه رفتن (خرامان) در سگ ها وجود دارد که در بین برخی از نژادهای اسب شایع است .

 

 یورتمه بهترین گزینه برای تشخیص لنگش است، زیرا این مدل راه رفتن تنها روشی است که در آن اندام های جلویی، هرگز در تحمل وزن، از اندام طرف مقابل کمک نمی گیرند.

 هر دو تجزیه و تحلیل راه رفتن ذهنی و عینی نه تنها برای ایجاد تشخیص بلکه برای نظارت بر پیشرفت درمان مهم هستند.

به این وب سایت رای دهید